بیش از ۲ میلیون تن کالا از خوزستان ترانزیت شد

ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۱۳۵ فقره اظهارنامه ترانزیت بین المللی کالا ( کارنه تیر ) به وزن ۲ میلیون و ۲۸۳ تن در استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 27 July 2024

تابناک خوزستان: بهروز قره بیگی با اشاره به راه اندازی مرکز کارنه تیر در استان اظهارکرد: با ایجاد این مرکز، ظرفیت دیگری برای تسهیل ترانزیت و صادرات کالا از خوزستان برای بازرگانان فراهم شده است.

کارنه تیر یک ظرفیت بزرگ صادراتی است که بازرگان بدون فرآیند اداری و در کمترین زمان کالای خود به کشورهای عضو این تعهدنامه صادر کند.

صادرات ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلاری کالا از خوزستان

وی در ادامه با اشاره به میزان صادرات در چهارماهه امسال افزود: هفت میلیون و ۱۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که از نظر وزنی ۹ درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است.

قره بیگی ادامه داد: همچنین در همین مدت پنج میلیون و ۲۸۱ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون دلار واردات از مرزهای استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۷ درصد و از نظر ارزشی چهار درصد افزایش داشته است..

مدیرکل گمرک اهواز میزان درآمد گمرکات استان در مدت یاد شده را ۶۰ هزار و ۹۷۰ میلیراد ریال عنوان کرد که نسبت به سال قبل از آن هفت درصد کاهش داشته است.

قره بیگی همچنین میزان ورودی مسافر در چهار ماهه امسال از مرزهای چذابه، شلمچه، فرودگاه اهواز و مرزدریایی خرمشهر را ۸۷۷ هزار نفر و خروج مسافر را ۸۹۲ هزار نفر عنوان کرد.

دفتر کارنه تیر از اواخر سال گذشته در اتاق بازرگانی خرمشهر راه اندازی شد و این استان نیز در ردیف مناطق اجرای این تعهد قرار گرفت، ۷۶ کشور از جمله خوزستان عضو این کنوانسیون هستند.

خوزستان دومین جایگاه صادرات و سومین جایگاه واردات کالا در کشور را دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار