مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد؛

ضمانت‌های بانکی مشکل جدی ساخت مسکن روستایی است

ضمانت‌های بانکی مشکل جدی در مسیر ساخت پروژه‌های مسکن روستایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.
کد خبر: ۶۹۲۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 19 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حبیب‌الله آسوده مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی تحت حمایت کمیته امداد در خراسان رضوی ساخته‌شده است اما هم بیش از این تعداد موردنیاز است و هم در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در آستانه فصل سرما و زمستان قراردادیم و 40 هزار خانوار مددجوی روستایی و شهری فاقد مسکن مناسب هستند ادامه داد: ساخت خانه‌های مقاوم در روستاها فواید فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، افزایش سرمایه مادی و اجتماعی مددجویان روستایی و وجود سرپناهی امن و مستحکم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه ازجمله زلزله، نام برد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بخشی از روند ساخت واحدهای مسکونی روستایی به اعطای تسهیلات بانکی وابسته است اما هم‌اکنون ضمانت‌های سنگین و سخت بانکی مشکل بزرگی بر سر راه اجرای این واحدها ایجاد کرده است.

وی افزود: این در حالی است که سند خانه می‌تواند به‌عنوان ضمانتی پشتیبان برای تسهیلات بانکی مورداستفاده قرار گیرد درصورتی‌که متأسفانه تاکنون دراین‌ارتباط همکاری لازم با کمیته امداد صورت نگرفته و برای خانه‌دار شدن مددجویان روستایی و حمایت آنان در برابر آسیب‌های مختلف اجتماعی نیازمند عزم و مشارکت جدی در بخش‌های مختلف هستیم.

آسوده ادامه داد: از دولت تقاضا داریم برای تضمین تسهیلات بانکی مسکن روستایی سازوکار تسهیل‌کننده‌ای طراحی کند تا در این زمینه مشکلات موجود مرتفع شود.

وی گفت: هم‌اینک برای ساخت هر واحد مسکن روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزان 25 میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته است.

شایسته ذکر است: کمیته امداد خراسان رضوی بر اساس سیاست‌های حمایتی خود، ارائه بسته‌های تشویقی، ایجاد مسکن و اشتغال مناسب در نگهداشت مددجو در روستا ونیز هدایت مددجویان از شهر به روستاها را مدیریت می‌کند و در حال حاضر بیشترین مددجوی ساکن روستا را دارد که حل مشکل ضمانت‌های بانکی می‌تواند به این امر کمک قابل‌توجهی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار