باز هم بازار تنظیم می‌شود!

وعده گران نشدن کالاهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان

اعلام ابلاغیه‌ معاون اول رئیس‌جمهور و تصمیم کمیسیون نظارت و نرخ‌گذاری خراسان رضوی مبنی بر گران نشدن کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان مردم در حالیست که پیشتر خبر از افزایش قیمت مرغ داده شده بود.
کد خبر: ۴۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 16 June 2015
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان اقلام مورد نیاز این ماه در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: اقلامی همچون برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، قند و شکر، خرما، نان، لبنیات، زولبیا و بامیه و دیگر اقلام مورد نیاز در اولویت تنظیم بازار استان قرار دارند.
وی روز گذشته اعلام کرد که براساس ابلاغیه‌ای که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شده و براساس تصمیم کمیسیون نظارت و نرخ‌گذاری استان هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد و این در حالی است که دو روز پیش معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر از افزایش قیمت مرغ داده بود.
علی غفوری‌مقدم در نشست خبری تشریح برنامه‌های تنظیم بازار و نظارتی ماه مبارک رمضان با بیان اینکه اقدامات مشترک بین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام خواهد شد، اظهار کرد: خوشبختانه برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان در سال جاری، تعامل خوبی بین دو سازمان فوق و سازمان میادین شهرداری مشهد و اتاق اصناف صورت گرفته است.
غفوری با بیان اینکه از امروز نمایشگاه طرح ضیافت در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار خواهد کرد، ادامه داد: این نمایشگاه تا تاریخ دوم تیرماه سال جاری برپا خواهد بود و شهروندان از ساعت ١٧ الی ٢٣:٣٠ می‌توانند به این نمایشگاه مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در رمضان٩٤ از ظرفیت بازارهای شهرداری استفاده خواهد شد، افزود: در این راستا ٢٠بازار شهرداری علاوه بر اقلامی که خود دارند کالاهای تنظیم بازار از جمله: برنج، شکر و مرغ منجمد را عرضه خواهند کرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه در طرح ضیافت از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف گوشت قرمز، مرغ و ماهی، خواروبار و عمده فروشان مواد غذایی استفاده می‌شود، تصریح کرد: این واحدهای صنفی به صورت خودجوش تخفیفاتی را اعمال خواهند کرد و در کل سعی بر این است که در ایام ماه مبارک رمضان آرامش در بازار حکم‌فرما باشد.
وی در خصوص مقدار خرمای موجود و قیمت آن گفت: موضوع خرما یکی از مباحث اولویت‌دار ماست و سازمان جهاد کشاورزی در این رابطه پیگیری خوبی کرده است و خوشبختانه تدابیر لازم صورت گرفته و خرما به میزان کافی و بدون افزایش قیمت عرضه خواهد شد.
همچنین رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه از تاریخ ٢٥خردادماه طرح ویژه نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان با نام طرح ضیافت و ویژه ایام تابستان با عنوان طرح تابستانی اجرا خواهد شد، اظهار کرد: طرح ویژه ماه مبارک رمضان تا تاریخ ٣١ تیرماه ادامه خواهد داشت و پس از آن این طرح ویژه نظارتی تا تاریخ ٣١شهریور ماه با عنوان طرح تابستانی اجرامی‌شود.
وی از تشکیل ٧پایگاه ویژه نظارتی در سطح شهر خبر داد و افزود: همچنین در این ایام گشت‌های ویژه نظارتی با همکاری سازمان و نهادهای مختلف انجام خواهد شد.
باخرد ادامه داد: در این طرح ٣٠٠نفر بازرس سازمان صنعت و اتاق اصناف و ٢٠٠ناظر افتخاری حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار