مديرگروه جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد:

برگزاري اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع در مشهد

مديرگروه جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد از برگزاري اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع از 4إلي 6آبان ماه سال جاري در هتل پارس مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۱۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 15 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، دكتر حميد اعتماد رضايي صبح امروز در نشست خبري اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع كه در سالن شوراي اداري بيمارستان قائم مشهد برگزار شد، با اعلام اين خبر، گفت: در اين كنگره دانشمندان مغز و اعصاب و رشته‌هاي مرتبط از كشورهاي آلمان، فرانسه، ايتاليا و اتريش حضور خواهند داشت.
وي با اشاره به جراحي مغز و اعصاب اطفال و جراحي‌هاي تركيبي و جراحي‌هاي انتخابي كه صورت تيمي در بيمارستان قائم و بيمارستان سوانح امدادي شهيد كامياب مشهد انجام مي‌شود، اظهار كرد: در سال 94 حدود 1200 عمل جراحي مغز و اعصاب در بيمارستان قائم مشهد و 1000مورد عمل جراحي در بيمارستان امدادي توسط رزيدنت‌ها و متخصصان جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد انجام شده است.
مديرگروه جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد خاطرنشان كرد: دانشگاه علوم پزشكي مشهد، حيث تاريخچه و تجربه رزيدنتي و سابقه عمل‌هاي جراحي مغز و اعصاب در شمار اولين جراحان مغز و اعصاب كشور مي‌باشد.
در ادامه اين نشست خبري، سميرا ذبيحيان، دبير اجرايي اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع در مشهد درخصوص اهداف برگزاري اين كنگره، بيان كرد:  از اهداف برگزاري اين كنگره حضور برجسته افراد رشته مغز و اعصاب جهان و تبادل علمي و آشنايي با دستاوردهاي دنيا در اين رشته و رشته‌هاي مرتبط و همچنين آشنايي جراحان مغز و اعصاب جهان با توانمندي‌هاي جراحان مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد مي‌باشد.
وي با بيان اين مطلب كه هرسال اين كنگره در آذر و يا آبان‌ ماه به ميزباني يكي از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور برگزار مي‌شود، گفت: امسال دانشگاه علوم پزشكي مشهد ميزبان 2كنگره جراحان مغز و اعصاب ميان‌دوره‌اي كشور و كنگره جراحان جهاني خواهد بود.
ذبيحيان گفت: چهره شاخص جراحي مغز و اعصاب به‌عنوان پرعمل‌ترين جراح مغز و اعصاب جهان با نام رابرت اسپتزلر (Robert Spetzler) در كنفرانس از جمله چهره‌هاي شاخص كنفرانس مي‌باشد.
دبير اجرايي اولين كنگره بين‌المللي جراحي عروق مغز و نخاع عنوان كرد: در مدت سه روز برگزاري كنگره در هتل پارس مشهد، 4كارگاه بازآموزي 30امتيازي در رشته‌هاي مرتبط مانند علوم پايه، اعصاب روانپزشكي، غدد داخلي، گوش و حلق و بيني و راديولوژي و سر و گردن براي شركت كنندگان برگزار مي‌شود.
ذبيحيان با بيان اين مطلب كه اين كنگره شامل دو بخش كارگاه تصويربرداري و جراحي زنده هم مي‌باشد، اظهار كرد: تا كنون 150مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه 50مقاله به شكل سخنراني و بقيه به شكل پوستر ارائه مي‌شوند.
وي افزود: از جمله برنامه‌هاي اين كنگره حضور 64فارغ‌التحصيل رزيدنت رشته جراحي مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشكي مشهد و تقدير از پيشكسوتان اين رشته است.
گفتني است براي مهمانان اين كنگره برنامه بازديد و زيارت حرم مطهر رضوي و غذاي متبرك حضرت تدارك ديده شده و همچنين شهرداري مشهد به‌عنوان اسپانسر ميزبان اولين شام مهمانان در باغ گياه‌شناسي مشهد مي‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار