مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛

عدم تمایل همکاری پزشکان کرمانشاهی با پزشکی قانونی به دلیل سختی کار

مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه گفت: از پزشکان عمومی تقاضا کردیم که با پزشکی قانونی همکاری کنند اما آنها به دلیل سختی کار علاقه‌ای به همکاری با پزشک قانونی ندارند.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸ 01 September 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، بهتاش خانی آباد روز گذشته (۱۰ شهریور ماه) ضمن دیدار با مسئولین قضایی در شهرستان هرسین، ضمن خیر مقدم و تبریک به مدیر کل جدید پزشک قانونی استان کرمانشاه، اظهار کرد: قدردان مجموعه قضایی شهرستان هرسین بابت همکاری و در اختیار گذاشتن مکان مناسب جهت استقرار پزشکی قانونی در دادگستری هستم، همچنین پزشکی قانونی آماده هرگونه همکاری با مجموعه قضایی است.

وی افزود: در برخی موارد نیاز نیست که اجساد برای کالبد گشایی و تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارجاع داده شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مواردی که برای تعیین علت فوت شکایتی مطرح نیست و متوفی دارای پرونده بیمارستانی است، قبل از ارجاع اجساد به پزشکی قانونی لازم است با پزشکی قانونی هماهنگی لازم صورت گیرد تا در صورت تشخیص گواهی فوت صادر شود از ارجاع بی‌مورد اجساد به پزشکی قانونی جلوگیری شده و باعث تسریع در انجام کار شود.

وی ادامه داد: اکثر پزشکان به دلیل سختی کار علاقه‌ای به همکاری با پزشکی قانونی ندارند و پزشکانی هم که مشغول همکاری هستند امکان دارد در آینده به دلایل مختلف از جمله ادامه تحصیل و مهاجرت قادر به ادامه همکاری نباشند.

وی عنوان کرد: پزشکان بومی به همکاری با پزشکی قانونی علاقه ای ندارند، از این عزیزان تقاضا کردیم که با پزشکی قانونی همکاری کنند، اما جواب رد می‌شنویم و همکاری نمی‌کنند.

خانی آباد اضافه کرد: آمادگی خود را برای بکارگیری پزشکان بومی و علاقمند اعلام می‌کنیم که این همکاری مانعی برای کار همزمان آنها در مطب و یا بیمارستان نبوده و فقط در زمانی که نیاز هست به ما کمک خواهند کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: امید است مسئولین شهرستان‌ها کمک کنند و پزشکان متعهد و دلسوز را به ما معرفی کرده تا بتوانیم در هر شهرستانی ۲ پزشک قانونی دوره دیده و مستقر داشته باشیم که در صورت نبود و یا مرخصی هر کدام، پزشک دیگر خدمات مورد نیاز مردم را ارائه دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار