فرمانده مرزبانی کشور:

امنیت کامل در مرز خسروی کرمانشاه برقرار است

فرمانده مرزبانی کشور از برقراری امنیت کامل در مرز خسروی کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ 26 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از مرز خسروی، اظهار کرد: با هماهنگی‌های خوبی که در مرزبانی با کشور عراق داشتیم تا به امروز هیچگونه مشکل امنیتی به وجود نیامده است. 

وی افزود: تعداد ۱۲۴ مورد نشست با کشور عراق داشتیم که ۲ مورد از آن با حضور خودم با فرمانده مرزبانی عراق و وزیر کشور عراق در تهران و در قصر شیرین در یک ماه گذشته انجام شد.

فرمانده مرزبانی کشور تصریح کرد: فرمانده‌های هنگ‌های مرزی ما به صورت ماهانه نشست و تبادل اطلاعات و اخبار را با مباحث امنیتی و اقدامات مرزی با کشور عراق انجام می‌دهند.

گودرزی عنوان کرد: فرماندهان مرزبانی استان‌های مرزی ما که کرمانشاه هم جزو گروه مرزی است، مرتباً با منطقه سوم کشور عراق ارتباط دارد و رابطه خوبی بین آنها برقرار است. 

وی ادامه داد: این نشست‌ها باعث افزایش امنیت مرزها می‌شود، چرا که تبادل اطلاعات انجام می‌شود و همچنین گشت‌های همزمان را با کشور عراق در مرزها داریم. 

وی همچنین بیان کرد: از سیستم‌های الکترونیکی و اپتیکی همدیگر استفاده می‌کنیم، تلفن‌هایی رد و بدل شده که این تلفن‌ها به صورت لحظه‌ای هر اتفاقی که در مرزها بیفتد را اطلاع رسانی می‌کنند و نیروهای مرزی ما و کشور عراق بلافاصله در صحنه حضور می‌یابند و موضوعات را مرتفع می‌کنند.

گودرزی تشریح کرد: این تبادل اطلاعات مرزی مهم و حساس باعث شده امنیت مرزها به ویژه بازارچه‌های مرزی فراهم شود، به عنوان مثال امروز مرز خسروی به چند دلیل نسبت به سال‌های قبل وضعیت بهتری دارد، هم زیرساخت‌های لازم در مرز خسروی فراهم شده و هم هماهنگی‌های لحظه‌ای که با کشور عراق داریم باعث امنیت مرزها شده است. 

گودرزی بیان کرد: تا به امروز ۳۵۰ هزار نفر از زائران وارد کشور شده‌اند و یکصد هزار نفر دیگر باقی مانده است که از امروز بعد از ظهر شدت ورود زائران به کشور افزایش پیدا کرده است. 

وی یادآور شد: مرز خسروی در آینده یکی از مرزهای اصلی کشور می‌شود و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده تعداد بیشتری از زائران با توجه به امکانات و ارزانی از این مرز تردد کنند. 

گودرزی افزود: مرز خسروی با داشتن محورهای مواصلاتی و امکانات جاده‌ای باعث امن شدن مسیر تردد زائران شده که امسال شاهد تصادفات در بین زائران نبودیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در سال‌های آینده اقدامات تکمیل‌تری را انجام بدهیم تا مانند امسال رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار