فروش ۵۰ میلیاردی صنایع دستی کرمانشاه در ایام اربعین

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، غرفه‌های صنایع دستی کرمانشاه در ایام اربعین ۵۰ میلیارد ریال فروش داشتند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ 29 August 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، امین کوگانی بااشاره به پایان عملیات اربعین ۱۴۰۳، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این ایام حجم قابل توجهی از زائرین از محورهای استان تردد می‌کردند، تلاش شد تا از این ظرفیت برای معرفی و عرضه صنایع دستی استان استفاده کنیم. 

وی افزود: زائرین اربعین حسینی از هشت شهر استان کرمانشاه شامل کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپلذهاب و قصرشیرین عبور می‌کردند، لذا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، ۱۵۶ غرفه صنایع دستی را در این هشت نقطه و عمدتا در مسیر بازگشت زوار برپا کردیم. 

معاون صنایع دستی استان اضافه کرد: به علاوه، بازارچه‌های دائمی در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو و خانه صنایع دستی کرمانشاه نیز در این ایام فعال بودند. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی مدت ایام اربعین امسال، غرفه‌های صنایع دستی استان توانستند حدود ۵۰ میلیارد ریال فروش داشته باشند که عمده فروش آنها مربوط به رشته‌های گیوه، احجام چوبی، چرم، زیورآلات سنتی و ... بود. 

به گفته این مسئول، بزرگترین محل عرضه صنایع دستی ویژه ایام اربعین مربوط به تاق بستان با ۲۲ غرفه بوده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار