شهردار کرمانشاه رییس کمیته سلامت اجتماعی مجمع شد

 در دهمین نشست مجمع شهرداران آسیایی با حضور شهرداران عضو ازجمله کرمانشاه و شهرهای کشورهای آسیایی، شهردار کرمانشاه رییس کمیته سلامت اجتماعی مجمع شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ 30 August 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نوروزی روز گذشته چهارشنبه (هفتم شهریورماه) در نخستین روز از دهمین نشست مجمع  شهرداران با حضور شهرداران عضو ازجمله کرمانشاه و شهرهای کشورهای آسیایی همچون آنتالیا، دوشنبه، آنکارا و کازان به مدت ۲ روز در تهران درحال برگزاری است، با رأی اکثریت اعضای مجمع، به عنوان رییس کمیته سلامت اجتماعی مجمع شهرداران آسیایی انتخاب شد.

 هدف اصلی این کنفرانس تسهیل تبادل بهترین شیوه‌ها در گردشگری شهری میان شهرهای عضو است. 

این کنفرانس مدیران شهری از شهرهای مختلف آسیایی را گرد هم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و شیوه‌های توسعه گردشگری خود را به اشتراک بگذارند و در نهایت به شهرها در توسعه و اجرای استراتژی‌های مؤثر در گردشگری شهری کمک کند.

کنفرانس آینده موضوعات مختلفی را از جمله  تحلیل تأثیرات اقتصادی و اجتماعی بر گردشگری شهری، تدوین استراتژی‌های گردشگری پایدار، اجرای تکنیک‌های مؤثر بازاریابی و تبلیغ مقاصد گردشگری شهری، کاهش تأثیرات منفی گردشگری بر جوامع محلی و بهره‌برداری از فناوری برای بهبود تجربه گردشگری پوشش خواهد داد.

اهداف  این مجمع، تأکید بر شیوه‌های پایدار از جمله استفاده از رویکردهای طراحی شهری که تأثیرات منفی زیست‌محیطی فعالیت‌های گردشگری را به حداقل برساند و توسعه پایدار را ترویج کند.

 پرورش هویت فرهنگی: اطمینان از اینکه طراحی شهری، فرهنگ و میراث و هویت محلی را ادغام و تجربیات واقعی را برای گردشگران فراهم می‌کند. 

تقویت مشارکت جامعه: درگیر کردن جوامع محلی در فرایند تصمیم گیری و حصول اطمینان از این موضوع که توسعه گردشگری برای تمامی ذینفعان به طور عادلانه باشد.

افزایش دسترسی: بهبود تحرک و تشویق به کاوش جاذبه‌های کلیدی و برنامه‌ریزی فضاهای شهری که فراگیر و قابل دسترس برای همه باشد.

ترویج تاب آوری اقتصادی: ایجاد مدل‌های گردشگری که کسب و کارهای محلی را تقویت و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده، همچنین پایداری اقتصادی را نیز تضمین کند.

نتایجی که مورد انتظار است مجمع در این نشست کسب کند:  کمیته گردشگری شهری A.M.F متعهد به کمک به شهرها در توسعه و اجرای استراتژی‌های گردشگری پایدار است که به نفع ساکنان و گردشگران باشد. 

این کنفرانس یک پلتفرم ارزشمند برای مدیران شهری است تا از یکدیگر بیاموزند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. 

برخی از نتایج مورد انتظار کنفرانس شامل: افزایش دانش و درک بهترین شیوه‌ها در گردشگری شهری،  ایجاد شبکه‌ای از مسئولان گردشگری از شهرهای مختلف آسیا،  مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای توسعه و اجرای استراتژی‌های گردشگری پایدار در شهرهای آسیایی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار