معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: باید بتوانیم گام بلندی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر برداریم.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷ 28 August 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی صبح چهارشنبه (هفتم شهریور‌ماه) در جلسه هم اندیشی با سمن های فعال استان، اظهار کرد: کسانی را در جامعه داشتیم که دغدغه جامعه را داشتند و برای آن تلاش کردند و بنده نیز خود را در غم و درد و مشکل مردم شریک می دانم و برای رشد و پیشرفت مردم تلاش میکنم.
 
وی افزود: بنده از تلاش‌های سمن‌های فعال در حوزه مواد مخدر تشکر می‌کنم که کمک به این افراد کار بسیار بزرگی است. 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما در جامعه با یک مثلثی مواجه‌ هستیم که این مثلث تولید، عرضه و مصرف است که هر کدام از این ضلع‌ها به تنهایی قابل حل نیست، مگر اینکه به دو ضلع دیگر به طور همزمان رسیدگی شود.
 
وی ادامه داد: سمن هایی که می خواهند در جامعه موفق باشند باید تنها در صدد حل یک ضلع نباشند و برای دو ضلع دیگر نیز برنامه داشته باشند.
 
شعبانی عنوان کرد: در حال حاضر مواد مخدری که در جامعه مصرف می‌شود تنوع داشته و میزان تقاضا را بالا برده است.
 
وی اضافه کرد: مدیریت آسیب‌های اجتماعی اگر شبیه به دو سال گذشته باشد پیشرفتی در جامعه صورت نمی‌گیرد، این مدیریت باید تغییر کند زیرا جامعه تغییر کرده است.
 
شعبانی تشریح کرد: هدف اصلی ما فضای مجازی است که این فضا نیازهای ما را تامین کرده و نیازهایی نیز ایجاد می کند.
 
وی اضافه کرد: اکنون زیستن شبیه به پنج سال پیش نیست و طبیعتا شبیه به پنج سال پیش هم نمی‌شود برخورد کرد که اگر به این صورت ادامه دهیم، آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته وساز و کار مناسب را از دست می‌دهیم.
 
شعبانی ادامه داد: ما ۳۷۲ هزار دانش آموز داریم، یعنی ۳۷۲ هزار خانواده، این ها کسانی هستند که در چند سال آینده درگیر اداره جامعه می‌شوند، به دنبال شغل می‌گردند و فضاهای مختلفی را تجربه می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود: باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا در آموزش و پرورش، مهارت‌های ارتباطی و دانش آسیب‌های اجتماعی به این دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
 
وی بیان کرد: حاکمیت نباید در این موضوع دخیل باشد زیرا نگاه مردم به حاکمیت خالصانه نیست اما نصیحت کسی که راه آسیب را رفته و به دامان جامعه سالم برگشته تاثیر بیشتری بر افراد دارد.
 
وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر اگر حوزه‌های مردمی نقش آفرینی نکنند فاجعه می‌شود، همچنین حاکمیت هم وظیفه دارد حمایت کند. 
 
شعبانی عنوان کرد: باید بررسی کنیم و آمار داشته باشیم از اینکه کدام یک از موسسات در حوزه درمان و پیشگیری هضم جدی دارند و می‌توانند پای کار بیایند که ما به وظیفه خود عمل کنیم و از آنها حمایت کنیم.
 
وی یادآور شد: با کمک حاکمیت کمپ‌های مختلفی شکل گرفته، امید است بتوانیم گام‌های بلندی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و درمان مصرف مواد مخدر از طرف سازمان‌های مردم نهاد در حوزه نوجوانان و جوانان داشته باشیم.
 
شعبانی اضافه کرد: اگر تمرکز کنیم بر پیشگیری و مقابله با مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه و برنامه‌های ستاد هم اجرایی شود موفق ‌شویم اما بازوی اصلی پیشگیری سمن‌ها هستند که به کمک‌ آن‌ها احتیاج داریم.
 
وی اضافه کرد: طبیعتا پذیرش صحبت های شخصی که درگیر مواد مخدر بوده و تجربه‌های خود را مطرح می‌کند در بین افراد جامعه پذیرش بیشتری دارد.
 
شعبانی گفت: دانش آموزان باید از زندان ها بازدید داشته باشند، با واقعیت موضوع آشنا شوند و ببینند که هنرمند و تحصیل کرده‌های ما در نتیجه مصرف مواد مخدر به کجا رسیده‌اند.
 
وی اضافه کرد: اگر روند جامعه به همین شکل پیش رود، خانواده‌های ما نیز درگیر می‌شوند، این مقوله  از آسیب‌های جامعه باید دغدغه ما شود که طبیعتاً بدون مردم و حاکمیت حل نمی‌شود و سازمان های مردم نهاد حتما باید در تقاضا و مصرف مواد مخدر کمک کنند.
 
معاون استاندار در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم از فضای مجازی دست نکشند و به همین نحو ادامه دهنده باشند، شاهد پر رنگ شدن این آسیب ها در جامعه هستیم که باید کنترل و به افراد جامعه در حوزه پیشگیری و درمان آموزش های لازم داده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار