میانگین پیشرفت ساخت نهضت ملی مسکن در سمنان ۳۰ تا ۳۵ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: میانگین پیشرفت در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در مرکز و غرب استان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱ 01 September 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، سیدمحمد حسینی طباطبایی روز یکشنبه در هفتاد و هفتمین نشست شورای مسکن استان سمنان افزود: با توجه به اینکه تکمیل تامین اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سال ۱۴۰۲ انجام شد، میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های نهضت ملی مسکن استان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.
 
وی به دغدغه‌مندی مالکان ۳۳۶ خانه ویلایی جایگزین مسکن مهر ناایمن سمنان اشاره و بیان کرد: طی مذاکرات و تصمیم این نشست، مقرر شد تا پرداخت تسهیلات به این طرح در اولویت قرار گیرد و مطالبات پیمانکار پرداخت شود.
 
وی با اشاره به پایان روند مطالعات و تهیه طرح در شهرک ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهرستان سمنان، ادامه داد: بیشترین متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان مربوط به همین منطقه است و در آینده نزدیک اراضی به متقاضیان تحویل داده می‌شود.
 
این مسوول یادآور شد: در شهرک ۲۰۵ هکتاری سمنان نیز اراضی به ۸۸۰ متقاضی مسکن نیرو‌های مسلح و یک‌هزار و ۵۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در قالب گروه‌ساخت (خودساز چهارنفره) واگذار می‌شود.
 
وی با بیا اینکه در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی به بالای ۶۰ درصد رسیده و ۳۰ واحد نیز تکمیل شده است، ادامه داد: هم‌اکنون بزرگترین دغدغه راه و شهرسازی استان آزادسازی سهم‌الشرکه تسهیلات بانکی به طرح‌های نهضت ملی مسکن است که باید این موضوع به زودی حل شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان خاطرنشان کرد:با توجه به پرداخت سهم یک‌سوم راه و شهرسازی، ضرورت دارد دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین خدمات زیربنایی سایت‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
 
استان سمنان به دلیل گستردگی و وسعت سرزمینی ۲ اداره کل راه و شهرسازی دارد. شهرستان‌های سمنان، دامغان، مهدیشهر، گرمسار، سرخه و آرادان زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان و همچنین شهرستان‌های شاهرود و میامی زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هستند.
 
هم اکنون در شهرستان سمنان در سایت ۱۲ هکتاری روزیه، ۲۳ هکتاری و ۵۵ هکتاری نور واحد‌های مسکونی در حال ساخت است.
 
در سایت شهرک کوهسار منطقه روزیه سمنان ۷۳۱ واحد در حال ساخت و ۴۶۴ واحد مسکونی به شکل خودساز و بقیه در قالب طرح انبوه‌ساز در حال ساخت است.
 
در سایت ۲۳ هکتاری نور طرح ۹۶۸ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت ۳۳۶ خانه ویلایی ناایمن جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ در گام اول در حال ساخت است.
 
سایت ۵۵ هکتاری نور سومین مکان در مجاورت سایت ۲۳ هکتاری نور است که در آن اجرای طرح خانه‌های ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان درگام دوم و سوم در حال اجراست و ۳۸۴ قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت اراضی واگذار شد.
 
در برخی سایت‌های نهضت ملی مسکن مانند شهرک کوهسار روزیه پیشرفت فیزیکی به بالای ۶۰ درصد رسیده است و ۳۰ واحد نیز به‌اتمام رسیده است.
 
هم‌اکنون بزرگترین دغدغه راه و شهرسازی استان آزادسازی سهم‌الشرکه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن است که امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.
 
با توجه به پرداخت سهم یک‌سوم راه و شهرسازی، دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین خدمات زیربنایی سایت‌ها اهتمام ویژه داشته باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار