امام جمعه سمنان:

حمله به کرانه باختری با هدف بی‌اثر نشان دادن عملیات اربعین حزب‌الله لبنان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان معتقد است حملات اشغالگران به فلسطین و خصوصا کرانه باختری با هدف بی‌اثر نشان دادن عملیات اربعین حزب‌الله لبنان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶ 30 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا، حجت‌لاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه حملات اربعین حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی را کارساز خواند و اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس برای اینکه شکست‌های پیاپی خود را پوشش دهد به زیرساخت‌ها و مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه حمله می‌کند.
 
وی با انقاد از همراهی‌های کشور مصر با اشغالگران قدس تصریح کرد: دولت مصر با وجود اینکه ادعای اسلامی بودن دارد، اما همه بنادر خود را در اختیار اشغالگران قرار داده است.
 
امام جمعه سمنان با بیان اینکه مصری‌ها حتی یک حرکت به سود مظلومان فلسطینی انجام ندادند، خاطرنشان کرد: این در حالی‌ست که تمام عالم فریاد استغاثه ملت مظلوم فلسطین به ویژه این روز‌ها فلسطینی‌های در کرانه باختری را شنیده است.
 
وی با انتقاد از بی‌عملی نهاد‌های بین‌المللی گفت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی همچنان به جنایات خود بر علیه مردم فلسطین و زنان و نیرو‌های غیرنظامی ادامه می‌دهد.
 
مطیعی بر لزوم اتحاد و وفاق بیشتر بین امت اسلامی تاکید و با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) خاطرنشان کرد: اتحاد و انسجام مسلمانان در فریادرسی و کمک به مظلومان تبعیت از فرامین و ادامه راه پیامبر اسلام (ص) است.
 
وی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به عنوان گل سرسبد خلقت نام برد و ادامه داد: بدون تردید پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، الگوی بشریت در همه ابعاد زندگی است و باید از فرهنگ و معارف پیامبر اکرم (ص) نهایت بهره‌برداری شود.
 
حجت السلام والمسلمین مرتضی مطیعی اضافه کرد: اگر جوامع اسلامی به همه منویات و راهبرد‌های پیامبر (ص) توجه می‌کردند، امروز شاهد این فجایع در فلسطین و غزه نبودیم.
 
وی در بخش دیگری به نشست این هفته خود با مجمع نمایندگان استان اشاره و اظهار کرد: هر چهار نماینده استان، نمایندگان فعال و پرتلاش هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم وفاق بین نمایندگان برای حل مشکلات استان تاکید و تصریح کرد: بدون شک همپوشانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همدلی و اتحاد بین آنها در توسعه استان اثرگذار خواهد بود.
 
وی در ادامه به دیدار رئیس‌جمهور و دیگر دولتمردان دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری در اولین دیدار معظم‌له با کابینه چهاردهم باید برای پیشبرد بهتر امور کشور مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: لزوم عدالت محوری، توجه به محرومان، بکارگیری و توجه به جوانان، تکیه بر توانایی‌های داخلی، دشمن شناسی، حضور بین مردم و رفع مشکلات جامعه و... از مهمترین توصیه‌های رهبری انقلاب به دولت جدید بود.
 
مطیعی گفت: توجه به این توصیه‌ها مهمترین راهبرد برای تحقق توسعه و رشد و پیشرفت کشورمان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: تکیه بر توانایی‌های داخلی و شتاب‌بخشی به داشته‌ها، مستلزم دل نبستن به دشمن و شناخت درست از دشمن و دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن است.
 
وی بر لزوم توجه به عدالت‌محوری در توزیع ثروت و امکانات تاکید و تصریح کرد: همان‌گونه که رهبری نیز فرمودند، گرایش به معنویت در هر درجه از مسئولیت نیز از موارد ضروری است.
 
مطیعی به برپایی همایش بزرگ اربعین اشاره و از آن به عنوان بزرگترین اجتماع مذهبی دنیا نام برد و اظهار کرد: حضور ۲۱ میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین امسال گویای عظمت این راهپیمایی و آیین مهم اسلامی است.
 
وی با تقدیر از خدمات مواکب مختلف و از جمله مواکب استان سمنان گفت: این آیین هر ساله برگزار می‌شود و برای خدمات بهتر، کمبود‌های مواکب نیازمند آسیب‌شناسی است. 
 
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: مواکب و هیات‌ها با خدمات متعدد خود به زوار اربعین، شکوه این همایش و حرکت جهانی بزرگ را دوچندان جلوه دادند که جای تقدیر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار