استاندار سمنان: افتتاح ۷۴۷ طرح در هفته دولت برنامه‌ریزی شد

استاندار سمنان گفت: ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در این استان بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ 20 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه سمنان به منظور اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت امسال در سالن غدیر استانداری افزود: ۱۰۸ طرح عمرانی با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

مجموعه راه و شهرسازی و راهسازی، شهرداری‌ها، توزیع برق، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی، بیشترین طرح‌های افتتاحی هفته دولت ۱۴۰۳ را در استان سمنان دارند.

وی با بیان اینکه ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود، افزود: ۲۹ هزار میلیارد ریال سال گذشته برای افتتاح طرح‌های عمرانی هزینه شد.

به گفته وی ۷۲ طرح اقتصادی بخش خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سمنان با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

استاندار سمنان گفت: از هفته دولت سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ در سمنان رخداد‌های ارزشمندی از جمله تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، سفر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور دولت سیزدهم به سمنان و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت شد.

وی بیان کرد: تجدید بیعت با شهدا، برگزاری دیدار مردمی، میز خدمت، حضور در نقاط مختلف سمنان و برگزاری نشست خبری از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت امسال در سمنان است.

استاندار سمنان گفت: ۳۶ موکب توسط عزاداران حسینی سمنان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد چهار موکب در مرز مهران و بقیه در مسیر پیاده‌روی اربعین در خاک عراق است.

هاشمی افزود: تامین آب پایدار از اولویت‌هاست و با همت نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی این مساله در دست پیگیری است.

بحران کم‌آبی و نگرانی از پدیده فرونشست در سمنان

استاندار سمنان با اشاره به تنش آبی در سمنان و میزبانی از میلیون‌ها مسافر عبوری از جاده‌های این استان، گفت: تامین آب پایدار از اولویت‌های سمنان محسوب می‌شود که با اهتمام در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه فرونشست از دغدغه‌های اصلی طبیعت در سمنان محسوب می‌شود، افزود: نگرانی در زمینه خط ریل راه‌آهن در مسیر دارای فرونشست از نگرانی‌های مهم این استان است.

وی ادامه داد: افزایش عمق حفاری برای رسیدن به آب در مناطق جنوبی سمنان گویای وضعیت بحرانی منابع آبی در سمنان و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب از جمله اقدام‌ها برای مدیریت مصرف و جلوگیری از پیشروی فرونشست است.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه انتقال آب راهکار تامین آب پایدار برای این استان است، افزود: طرح‌های تامین آب پایدار در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌ها معطل ابلاغ اعتبارات مصوبه دور دوم سفر شهید آیت‌الله رئیسی به سمنان نیست و طرح تامین آب سد کالپوش و برخورد با برداشت‌های غیرمجاز در بالادست حبله‌رود و تخصیص حقابه گرمسار از اولویت‌هاست.

پیگیری برای ابلاغ مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی

وی با اشاره به سخنان دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور درباره پیگیری ابلاغ و تخصیص اعتبارات طرح‌ها مربوط به دولت سیزدهم، تاکید کرد: مسوولان باید پیگیری ابلاغ مصوبات در حوزه بهداشت و سلامت را در اولویت قرار دهند.

هاشمی یادآور شد: پیگیری اجرای طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه راه، بهداشت و سلامت در نقاط مختلف سمنان و به ویژه در دامغان در دستور کار است.

به گفته وی، ساخت مصلا در تمامی شهرستان‌های سمنان نیمه‌کاره و در اولویت برای تکمیل است، اما برای تکمیل این طرح‌ها باید اعتبار مناسب در قالب نهضت تکمیل مصلا‌های نیمه تمام تخصیص یابد.

استاندار سمنان گفت: ایجاد قطب دامپروری در مهدیشهر از مصوبه‌های دور نخست سفر دولت سیزدهم به این استان است که کار‌ها به خوبی در تحقق این مصوبه در حال انجام و پیشرفت است.

وی کرد: تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در سفر‌های شهرستانی مکلف به برگزاری نشست با اصحاب رسانه هستند و روابط عمومی‌ها نیز نقش پل ارتباطی بین مردم و مسوولان را ایفا می‌کنند.

استاندار سمنان با اشاره به بحران شدید پیری و کاهش جمعیت در این استان، گفت: نظام و دولت برای افزایش جمعیت بسته‌های حمایتی درنظر گرفته است و انتظار می‌رود رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی بیش از پیش همراهی کنند.

احیای ۲۱۸ واحد تولیدی راکد استان سمنان

استاندار سمنان گفت: با پرداخت تسهیلات رونق تولید ۲۱۸ واحد تولیدی راکد به همت دولت سیزدهم در این استان به چرخه تولید بازگشت.

هاشمی گفت: سمنان رتبه دوم کشور با کمترین تورم، رتبه برتر تحقق تعهد اشتغال و اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان و امنیت سرمایه‌گذاری را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد مصوبه‌های مربوط به سفر‌های شهرستانی به همراه مدیران کل دستگاه‌های به نقاط مختلف این استان محقق و منجر به نتیجه شد.

استاندار سمنان با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی سرقت در سمنان و نقش نیروی انتظامی، تاکید کرد: سمنان دارای امنیت پایدار و محور وحدت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار