ایران جزو برترین‌های جهان در تولید کیت ژنتیک

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در زمره تولیدکننده‌های برتر جهان در حوزه کیت ژنتیک محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ 11 August 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، مسعود قادی پاشا در آیین تکریم و معرفی مدیرکل پزشکی قانونی سمنان در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری کل این استان افزود: سازمان پزشکی قانونی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید کیت ژنتیک خودکفا است.
 
در وقوع بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه، نظرات کارشناسی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی قانونی در تعیین هویت و شناسایی قربانیان، فصل الخطاب است.
 
در آزمایشگاه‌های ژنتیک پزشکی قانونی سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده ژنتیکی به دست‌می‌آید و این پرونده‌ها، نمونه‌هایی از صحنه جرم، بقایای انسانی حوادث دسته جمعی، موضوع اتباع بیگانه و مهاجران را دربرمی‌گیرد.
 
ایران جزء کشور‌هایی است که از لحاظ بهره گیری از نیرو‌های متخصصی بومی، اجرای فرایند و طراحی نرم افزار لازم و پیاده‌سازی آن همچنین تهیه و تولید کیت‌های مورد نیاز که توسط مرکز تحقیقات پزشکی قانونی انجام شده، مستقل بوده و به هیچ کشوری وابستگی ندارد.
 
آزمایشگاه‌های ژنتیک از سال ۱۳۷۴ در سازمان پزشکی قانونی ایران ایجاد شد و از سال ۱۳۸۶ این آزمایشگاه‌ها به دستگاه‌های پیشرفته ژنتیک آنالایزر مجهز شد و اکنون این سازمان گسترده‌ترین شبکه آزمایشگاهی کشور در حوزه ژنتیک را در اختیار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار