استاندار سمنان:

۷۳۰ میلیارد ریال برای احداث بیمارستان دوم دامغان پیش‌بینی شد

استاندار سمنان گفت: اعتبار ۷۳۰ میلیارد ریالی برای احداث بیمارستان دوم دامغان در قالب مصوبات سفر دولت سیزدهم به استان سمنان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹ 27 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان دامغان به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات شهرک صنعتی این شهر، بیان کرد: مصوبات دور اول سفر شهید آیت الله رئیسی در استان سمنان به صورت مطلوب اجرایی و نهایی شد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان دوم دامغان یکی از مصوبات سفر دولت سیزدهم بود، ادامه داد: پیگیری برای اخذ مصوبه انجام شد، زمین تهیه و دیوارکشی صورت گرفت و ۷۳۰ میلیارد ریال بودجه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در شهرستان دامغان طی سه سال دولت سیزدهم نسبت به ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

هاشمی بیان کرد: احیاء بیش از ۵۱ قنات صد درصد غیرقابل استفاده در این شهرستان، اجرای یک‌هزار و ۵۸۰ هکتار سامانه نوین آبیاری، توسعه ۱۷ واحد صنایع تبدیلی، اجرایی شدن طرح راه روستایی امیریه به علیان پس از ۱۷ سال، تکمیل استخر ذخیره آب کلاته رودبار، و پیگیری تکمیل مجتمع‌های فرهنگی از دیگر اقدام‌ها برای توجه به مطالبات مردم دامغان بود.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص آب برای معادن جنوب دامغان، پرداخت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به واحد‌های تولیدی، صدور بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال پروانه بهره برداری، احداث ۸۷۰ واحد مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن، اجرای مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، از جمله فعالیت‌ها در شهرستان دامغان تا به امروز است.

این مسوول افزود: در راستای دیدار چهره به چهره با مردم، گره گشایی از مشکلات و افزایش رضایتمندی مردم، بالغ بر ۴۰ سفر به روستا‌های شهرستان دامغان طی سه سال دولت سیزدهم انجام شد.

استاندار سمنان بیان کرد: جهاد تبیین، امیدآفرینی، اطمینان‌بخشی و تزریق امید به سطح جامعه است و مختص هفته دولت نیست، بلکه باید در طول سال عملکرد و خدمات نظام جمهوری اسلامی برای مردم انجام گیرد.

مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان نیز گفت: ۱۱۳ طرح عمرانی توسط ۱۸ دستگاه اجرایی با اعتباریک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و هشت طرح اقتصادی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و حمایت چهار دستگاه اجرایی، از طرح‌های هفته دولت شهرستان دامغان است.

در آیین افتتاح همزمان طرح‌های هفته دولت در دامغان، حجت الاسلام رستمیان امام جمعه، علی اکبر علیزاده نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام قریب بلوک امام جمعه دیباج، مهدی بندرآبادی فرماندار، جمعی از خانواده شهدا و مدیران کل ستادی و اجرایی استان به اتفاق مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم شهرستان دامغان حضور داشتند.

هفت واحد کارگاهی در شهرک صنعتی دامغان در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال با حضور استاندار سمنان بهره‌برداری شد.

اجرای شبکه پساب فاضلاب و ایستگاه پمپاژ شهرک صنعتی دامغان به طول سه هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و طرح ساماندهی ورودی شهرک صنعتی به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر، در سطح اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال، از طرح‌هایی بود که به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

دامغان با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری در شرق مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی ۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار