دومین سگ‌گزیدگی در شاهرود طی ۴۸ ساعت/ حال مصدومان رضایت‌بخش است

رییس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با اشاره به اینکه حال عمومی ۲ نفر از مصدومان سگ گزیدگی رضایت‌بخش است، گفت: بانوی مصدوم این حادثه در حال ترخیص از بیمارستان است.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷ 13 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا، هوفر رفیعی روز سه‌شنبه افزود: یکی از مصدومان حادثه سگ گزیدگی که بانوی ۲۴ ساله‌ای است ۲ روز قبل برای درمان به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه کرد.

وی با اشاره به اینکه مصدوم از ناحیه دست آسیب دیده بود، ادامه داد: بی‌درنگ فرد مصدوم برای جراحی به اتاق عمل اعزام شد و هم اکنون حال عمومی وی رضایت‌بخش است.

این بانوی جوان شاهرودی در یکی از پارک‌های شهر همراه با خانواده به تفریح رفته بود که مورد حمله و گازگرفتگی یک سگ از نوع «هاسکی» خانگی قرار گرفت.

رفیعی با اشاره به مراجعه مردی ۶۲ ساله به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در شب گذشته براثر سگ گزیدگی ابراز کرد: این فرد که در حوالی شهر شاهرود توسط یک سگ گله از ناحیه دست و پا مصدوم شده بود، پس از عمل جراحی موفقیت‌آمیز در بخش عمومی بیمارستان بستری شد.

رییس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود ادامه داد: حال عمومی این شهروند نیز رضایت بخش است و پس از بهبود نسبی تا ۲ روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شود.

ضروری است خانوده‌ها مراقب فرزندان و اطرافیان خود در برخورد با حیوانات باشند و در صورت گزش توسط حیوانات در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کنند.

بر اساس آخرین وضعیت بروز حیوان گزیدگی در کشور، بیشترین میزان بروز در استان‌های گلستان و اردبیل تهران (۵۰۳ و ۳۹۸ مورد در صد هزار نفر جمعیت) و پس از آن استان‌های خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری (۳۹۷ و ۲۹۲ مورد در صد هزار نفر جمعیت) بوده است.

هاری انسانی و موارد فوت نیز در استان‌های شمالی و شمال‌غربی (مازندران، گلستان، کرمان، فارس، هرمزگان، همدان، کردستان، لرستان و کرمانشاه) گزارش شده است.

اگر کسی مورد گزش قرار گیرد به سرعت باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند تا واکسیناسیون انجام و از پیشرفت بیماری جلوگیری شود. اکنون ۷۸۵ واحد مراقبت پیشگیری از هاری و حیوان گزیدگی در سراسر کشور فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار