کشف نیم تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود

فرمانده انتظامی شاهرود از کشف نیم تن چوب تاغ قاچاق در محور مشهد به تهران توسط ماموران گشت انتظامی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ 14 August 2024

به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایسنا، سرهنگ علیرضا شائینی امروز (۲۴ مرداد ماه) اظهار کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق منابع طبیعی، ماموران گشت انتظامی این شهرستان هنگام کنترل عبور و مرور خودرو‌های محور به یک دستگاه پژو ۴۰۵ که به‌طور مشکوکی در تردد بود، مظنون شدند و نسبت به متوقف کردن خودروی مورد نظر اقدام کردند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی از خودرو نیم تن چوب تاغ قاچاق را که راننده به‌طور ماهرانه‌ای در خودرو مخفی کرده بود، به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط کردند. در این زمینه، پرونده تشکیل و متهم به مرجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، درختچه کویری تاغ یکی از سازگارترین گونه‌های گیاهی برای مقابله با پیشروی کویر است. زغال این درختچه به‌دلیل ماندگاری بالا، قیمت زیادی دارد و به همین دلیل، قاچاق آن در سال‌های اخیر افزایش یافته است. تاغزار‌های جنوب استان سمنان که عمدتاً از جنگل‌های دست‌کاشت استان هستند در ۵۰ سال گذشته با تلاش منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها در مناطق جنوبی شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان، سرخه، سمنان، آرادان و گرمسار ایجاد شدند. مساحت تاغزار‌های دست کاشت استان سمنان بیش از ۱۲۰ هزار هکتار ارزیابی می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود همچنین در دیدار با خانواده شهدای منطقه کلاته خیج، گفت: خانواده شهدا تثبیت‌کننده ارزش‌های والای وجودی شهدا هستند. امروز به برکت شهدا، این امنیت استوار است و ما قدردان خانواده شهدا هستیم. 

شائینی بیان کرد: شهیدان با خون خود، امنیت را تضمین کردند و وظیفه ما رسیدگی و دلجویی از خانواده آنهاست.

او با خانواده شهیدان محمدجواد رحیمی در روستای جیلان، مهدی عجم و عباسعلی عرب از شهدای منطقه کلاته خیج دلجویی و به رسم احترام هدایایی را به آنها تقدیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار