آینده روشن برای دامپروری کنگاور با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه در راستای حمایت از صنعت دامپروری تسهیلاتی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری در ۳۰ طرح صنعتی دامپروری آغاز شده است، گفت: این اقدام نه تنها به افزایش بهره‌وری و نوآوری در دامپروری کمک خواهد کرد بلکه با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود معیشت دامداران، آینده‌ای روشن و پایدار برای صنعت حیاتی این شهرستان رقم خواهد زد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸ 01 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، محمد خزایی  روز یکشنبه ضمن گرامیداشت هفته دولت به عملکرد جهاد کشاورزی طی پنج ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: کارشناسان بر این باورند که سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه اقتصادی و تأمین امنیت غذایی عمل کند.

او ادامه داد: عملیات اجرایی حدود ۳۰ طرح صنعتی خود اجرایی در حوزه دامپروری با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۸۰ درصد در کنگاور آغاز شده است.

خزایی ایجاد اشتغال برای حدود ۴۰۰ نفر و کسب رتبه‌ دوم ثبت تعهد اشتغال در سامانه رصد را دستاورد جهاد کشاورزی شهرستان برشمرد و اظهار کرد: توسعه واحدهای گلخانه‌ای از ۱۲ واحد به مساحت ۵/۵ هکتار به ۱۹ واحد به مساحت ۷/۵ هکتار و کسب رتبه سوم استان دستاورد دیگری برای شهرستان کنگاور است.

جذب بیش از هشت هزار تن انواع کودهای شیمیایی و توزیع بین کشاورزان و توسعه‌ کشت نخود پاییزه در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اقدامات دیگری بود که خزایی به آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار با اجرای اصول کشاورزی حفاظتی و کسب رتبه اول استان در این خصوص دیگر موفقیت شهرستان کنگاور در عرصه کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول تولید دانه‌های روغنی را در سطح استان کسب کرد، گفت: شهرستان کنگاور با تولید حدود سه هزار تن دانه روغنی کلزا و کاملینا رتبه اول تولید دانه‌های روغنی را در سطح استان کسب کرد.

وی عنوان کرد: نظارت بر تحویل ۳۵ هزار تن محصول گندم به مراکز خرید گندم و توسعه کشت زعفران و گیاهان دارویی در سطح ۳۰ هکتار و کسب رتبه دوم استانی در این خصوص از دیگر دستاوردهای کنگاور در بخش کشاورزی بود.

افزایش سطح بیمه محصولات زراعی آبی و دیم از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار و نیز مبارزه‌ بیولوژیک با آفات نخود در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار برای تولید محصول سالم از دیگر نقاط قوت شهرستان کنگاور در بخش کشاورزی است.

خزایی در ادامه افزود: رفع تداخل زمین های کشاورزی در همه پلاک‌های شهرستان در کارگروه رفع تداخل شهرستان به منظور سنددار کردن اراضی کشاورزی (کاداستر) اتمام یافت.

وی نیز اجرای حدود ۶۰ مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در قالب اجرای احکام قطعی را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی در طی یک‌سال اخیر عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور ابراز کرد: توزیع بیش از ۳۰۰ تن کالای اساسی شامل برنج، شکر و گوشت و کسب رتبه دوم جذب تسهیلات خط ۱۲ مکانیزاسیون و ورود اولین کمباین نیوهلند وارداتی به شهرستان از دیگر دستاوردهای شهرستان کنگاور است.

خزایی یادآور شد: پیگیری طرح تجمیع و یک‌پارچه‌سازی حدود ۳۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی آبی روستای دهلر و تائید طرح در ستاد شهرستان و کمیته استانی که رضایتمندی بالایی در بین کشاورزان دارد، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی است.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به تعداد پنج واحد، جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های زنجیره ارزش تولید مثل کارخانه شیر خشک و بسته‌بندی و صادرات محصولات گلخانه‌ای که پروانه تأسیس واحدهای مذکور در شهرک صنعتی صادر شده نیز با پیگیری‌های مستمر محقق شد.

خزایی در پایان نظارت بر اجرای کانال آبیاری عمومی روستای آب‌باریک و رستم‌آباد کوچک با اعتبار حدود یک میلیارد تومان را از دیگر دستاوردهای شهرستان کنگاور برشمرد.

شهرستان کنگاور در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه و ۴۱۰ کیلومتری غرب تهران قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۴۲ هزار مزرعه کشاورزی که شامل ۲۶ هزار اراضی دیم، ۱۴ هزار اراضی آبی و ۲ هزار باغات است، به عنوان قطب کشاورزی منطقه محسوب می شود.

کشت سه هزار تن دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری(۱۴۰۲-۱۴۰۳) در کنگاور، این شهرستان را به عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی درغرب کشور تبدیل کرده است.

بیشترین دام سنگین استان کرمانشاه در کنگاور تولید می‌شود. بیشترین تولیدات چغندرقند، گشنیز، گندم، شیر و عسل در شرق استان کرمانشاه در این شهرستان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار