پرونده برداشت گندم در کرمانشاه بسته شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از پایان برداشت گندم در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴ 01 September 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فرهادشریفی با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده بود، گفت: طی سال زراعی جاری نزدیک ۱.۱ میلیون تن گندم در استان کرمانشاه تولید شده است.

شریفی اضافه کرد: تاکنون ۸۲۴ هزار و ۲۵۷ تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه شده و بعید است تا پایان فصل خرید گندم بیشتر از ۲۰۰ تن دیگر به این میزان اضافه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال افزایش ۱۸ هزار تنی خرید گندم در استان را شاهد بوده ایم، یادآور شد: سال زراعی گذشته در مجموع ۸۰۶ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شد.

شریفی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان کرمانشاه به‌جز شهرستان پاوه گندم کشت می‌شود، افزود: امسال بیشترین تولید و خرید تضمینی گندم را در شهرستان های کرمانشاه، سنقروکلیایی و اسلام آباد غرب داشته‌ایم.

شریفی با بیان اینکه استان کرمانشاه همواره چهارمین یا پنجمین تولیدکننده گندم در کشور است، گفت: امسال به دلیل بارندگی های خوب رخ داده در کشور وضعیت کشت‌ گندم در همه استانها خوب بود وکرمانشاه هم رتبه پنجم خرید تضمینی گندم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در گندمزارهای استان از دهه دوم اردیبهشت شروع شده و تاکنون ادامه داشت، گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا خرید کامل گندم از گندمکاران و احتمالا تا آخر شهریور فعال خواهند ماند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، امسال رکورد خرید گندم در استان کرمانشاه شکسته شده است.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار