فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد؛

تردد بالغ بر ۸۸۵ هزار نفر زائر از مرز خسروی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تردد ۸۸۵ هزار و ۳۳۱ نفر از مرز خسروی در اربعين امسال، گفت: ۴۵۹ هزار و ۲۹۸ نفر آن‌ها از طريق اين مرز به کربلا سفر کردند و ۴۲۶ هزار و ۳۳ نفر هم از طريق اين مرز وارد کشور شدند. 
کد خبر: ۱۱۸۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 01 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مهدی حاجيان در جلسه‌ای که به منظور گزارش عملکرد رده‌های مختلف انتظامی استان در ماموريت اربعين برگزار شد، اظهار کرد: امسال و با مشارکت همه رده‌های انتظامی شاهد خدمات رسانی مطلوبی به زائران اربعين بوديم.
 
وی افزود: در اين راستا پليس پيش از آغاز رسمی پياده روی اربعين خدمات رسانی خود را به زائران اربعين آغاز کرد و اين خدمات همچنان ادامه دارد.
 
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تردد بالغ بر ۸۸۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مرز خسروی، تصریح کرد: پليس تلاش کرد تا به صورت شبانه روزی بهترين خدمات را به زوار ارائه کند.
 
حاجیان در ادامه با بيان اينکه در ماموريت اربعين امسال پليس خدمات متفاوتی را به زائران ارائه کرد، افزود: پليس به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسين(ع) نسبت به ايجاد پاسگاه‌های فرماندهی در ۹ نقطه از مسير محل تردد زائران اربعين شامل شهرستان‌های کنگاور، سنقروکليايی، صحنه، هرسين، کرمانشاه، اسلام آبادغرب، دالاهو، گيلانغرب، سرپل ذهاب و يک پاسگاه مرکزی در قصرشيرين با هدف خدمات‌دهی هرچه بهتر و منظم‌تر به زائران اربعين اقدام کرده است.
 
وی با بيان اينکه يکی از وظايفی که بر عهده پاسگاه‌های فرماندهی گذاشته شده است، روان سازی مسيرهای محل تردد زائران و ارائه گزارش دقيق به آن‌ها در خصوص وضعيت جاده‌ها و راه‌ها است، يادآور شد: در اين پاسگاه‌ها امکان ارتباط‌گيری سريع با ديگر دستگاه‌ها نظير فرمانداری، هلال احمر، حمل و نقل و پايانه‌ها و راهداری ميسر است.
 
حاجيان همچنين از اجرای طرح پليس ياران اربعين برای اولين بار در کشور توسط انتظامی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در اين طرح از ظرفيت حدود ۵۵۰ نفر در موکب‌ها، مسيرهای محل تردد، پليس راه‌ها و پايانه مرزی به صورت شبانه روزی استفاده شد.
 
وی به فعاليت ۵۸ گيت در پايانه مرزی خسروی اشاره و یادآوری کرد: با اقدامات صورت گرفته امسال مدت زمان توقف زائران در اين گيت‌ها به چهار ثانيه کاهش يافت.
 
وی با بيان اينکه بيش از ۱۸۰ تيم پليس راه و راهور در سطح محورهای مواصلاتی استان حضور داشتند، افزود: ۶۳۸ کيلومتر محور مواصلاتی در استان توسط اين تيم‌ها تحت کنترل و پوشش ترافيکی قرار گرفت.
 
حاجيان در پايان از تلاش همه همکاران برای ارائه خدمات به زائران قدردانی و خاطرنشان کرد: همه اين عزيزان با نگاه اعتقادی در اين ماموريت بزرگ حضور يافتند و اقدامات ارزشمندی از خود به جا گذاشتند که اميد است مورد قبول درگاه خداوند متعال قرار گيرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار