رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه:

سرشماری کشاورزی کرمانشاه آبان‌ماه امسال انجام می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: ۴۰۰ نفر طرح سرشماری کشاورزی را انجام خواهند داد و زمان آغاز آن آبان ماه امسال است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱ 01 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نادر نورایی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: چهار هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا عمرانی برای پروژه‌های نیمه تمام و جدید به استان کرمانشاه ابلاغ شده است. 
 
وی افزود: اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی و کمیته‌های شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌هایی از جمله جمعیت شهرستان‌ها به استناد ماده ۴۴ قانون الحاق اعتبارات فرمانداران به عنوان رئیس کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۴ کمیته در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تشکیل شده، همچنین پروژه‌های مصوب شده که پس از بررسی این پروژه‌ها در ستاد مرکزی، ۱۲ شهرستان تایید و ۲ شهرستان باقیمانده هم امروز طی جلسه نهایی خواهند شد.
 
وی ادامه داد: یک هزار و ۵۲۸ پروژه نیمه تمام در ۱۴ شهرستان تابع استان کرمانشاه وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها مستعمل و برخی هم احداثی هستند که توسط دستگاه اجرایی در حال انجام است. 
 
نورایی اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه است که به طور کامل در قالب موافقت نامه‌هایی به دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده می‌شود.
 
وی عنوان کرد: پروژه‌هایی که پیشرفت بالایی دارند در اولویت تخصیص هستند و ۱۴۴ پروژه در این راستا برای تخصیص شناسایی شده‌اند که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. 
 
نورایی در ادامه افزود: تامین حدود ۳۰ درصد تخصیص‌ها از منابع استانی و ۲۰ درصد از درآمدهای نفتی است، همچنین اعتبارات توازن ملی نیز به استان ابلاغ نشده وامید است سریعتر اعلام شود تا بر اساس اولویت‌ پیشرفت پروژه‌ها تخصیص‌ صورت گیرد.
 
وی در رابطه با مجوز استخدام ۳۰‌ نفر در استانداری، فرمانداری و بخشداری های استان، بیان کرد: بر اساس قانون مجوز صادر شد و هفت ماه هم طول کشید که برای ۳۰نفر نیروی شرکتی با شغل های مشخص است که توسط ۲ معاون رئیس جمهور امضا شده است که این مجوز و ابلاغیه امضا سازمان برنامه و بودجه را دارد و بودجه آن تامین شده است.
 
نورایی تشریح کرد: ۱۰۰ نفر از ۱۲۰ نفر طرح شهید زین الدین آزمونی هستند و تا ۸۰ نفر از آن ها در ۱۷ دستگاه استخدام می‌شوند؛ جهاد دانشگاهی آزمون را پنج برابر ظرفیت برگزار کرده اما هنوز یک نفر به کارگیری نشده و مرحله گزینش در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: استخدام ۲۰ نفر را استانداری در اختیار دارد که ۱۰ نفر مربوط به نخبگان و ۱۰ نفر دیگر در اختیار استاندار است.
 
نورایی گفت: طبق تبصره ماده ۳۲ استاندار برای سمت‌های فرماندار، معاون فرماندار، مدیر کل و معاون مدیر کل، اجازه ۱۰ نفر را در کار معین دارد، همچنین هیچ منع قانونی در این رابطه ندارد.
 
وی اضافه کرد: ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به استان کرمانشاه ابلاغ و اختصاص ۱۰۰ درصدی یافته و به طور کامل در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است.
 
نورایی عنوان کرد: طرح سرشماری کشاورزی مهم ترین رویدادی است که در ابتدای شروع به کار دولت چهاردهم ابلاغ شده و آخرین بار هم این طرح در سال ۱۳۹۳ انجام گرفته است.
 
وی در رابطه با شایعه تاثیر جمع آوری طرح سرشماری کشاورزی بر روی یارانه و مالیات اضافه کرد: این موضوع تکذیب می‌شود و این اطلاعات کمک می‌کند که برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی به بهترین نحو ممکن برای قشر روستایی و روستاهای استان کرمانشاه داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: ۴۰۰ نفر طرح سرشماری کشاورزی را انجام خواهند داد و زمان آغاز آن را آبان ماه امسال است که لازم است در این رابطه دستگاه‌های اجرایی کمک لازم را به سازمان داشته باشند و تک تک کشاورزان و هم‌استانی‌ها با ارائه آمار دقیق همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته تا در راستای اهداف توسعه استان تخصیص بهینه ای به پروژه‌ها داده شود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با طرح سرشماری کشاورزی مساحت اراضی کشاورزی آبی و دیم، مساحت باغ‌ها، مساحت گلخانه‌ها، تعداد دام‌های سبک و سنگین و تمامی محصولاتی که در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه تولید می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و در کنار این اطلاعات، تخصیص‌ برای اجرای پروژه‌ها درست و هدفمند خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار