حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه نکا؛

«مسائل اقتصادی»، «معیشت مردم» و «تولید» از اولویت‌های ارکان کشور باشد

امام جمعه‌ی نکا گفت: ارکان کشور باید باهم تعامل داشته باشند و اولویت‌ها را رعایت کنند که «مسائل اقتصادی»، «معیشت مردم» و «تولید» از اولویت‌هاست.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 23 August 2024

«مسائل اقتصادی»، «معیشت مردم» و «تولید» از اولویت‌های ارکان کشور باشد

 
به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۳ شهرستان نکا با حضور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌ی اول، پس از حمد و ثنای الهی و سفارش خود و نمازگزاران به تقوا، با اشاره به یکی از صفات و ویژگی‌های انسانی به نام «حرص»، گفت: این صفت از بدو خلقت انسان با او بوده و همچنان خواهد بود که یا مذموم است یا ممدوح.
 
وی افزود: انسان حرص دارد و از سوی دیگر، دنیا نیز شرایط را برای حرص ورزیدن او مهیا می‌کند و وسوسه‌های شیطان هم مزید بر علت می‌شود که این مثلث خطرناک، انسان‌ها را در دام می‌نهد.
 
خطیب جمعه نکا راه نیفتادن در دام حرص را پیشه کردن تقوا و انجام امر و نهی الهی دانست، چراکه؛ اگر انسان باتقوا باشد، بداخلاقی و ظلم نمی‌کند، دروغ نمی‌گوید و به مال مردم چشم‌داشت ندارد.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مذموم بودن خوردن مال مردم گفت: همانطور که حضرت یوسف (ع) به فرمانروای مصر گفت: «مرا بر بیت‌المال بگمار که فردی حفیظ و علیم هستم»، ما نیز در این زمینه، وظایفی داریم؛ اول اینکه، افراد غیرامین را انتخاب نکنیم و دیگر اینکه، فرد اختلاس‌گر را توبیخ و محاکمه کنیم و به سزای عملش برسانیم، ضمن اینکه، او باید اموال مربوطه را برگرداند.
 
وی با بیان اینکه، حدود ۲۰ سال قبل یکی از مسئولین کشور گفته بود: «نباید اموال مسئولان علنی شود زیرا جزو حریم خصوصی است!»، خاطرنشان کرد: این سخن با فرمایش حضرت علی(ع) در تضاد است. حضرت وقتی وارد کوفه شد، به اموال خود اشاره کرد و فرمود: «من با همین لباسی که بر تن و اثاث و مرکبی که همراه دارم، وارد سرزمین شما شدم و مسئولیت را برعهده گرفتم، اگر در پایان کار، بیش از این اثاثیه را در من دیدید، بدانید که در اموال شما خیانت کردم».
 
امام جمعه‌ی نکا در آغاز خطبه‌ی دوم نیز خود و نمازگزاران را به تقوا و پرهیزکاری سفارش نمود و با اشاره به هفته‌ی دولت گفت: این هفته که به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامیده شد، این دو بزرگوار در عمری کوتاه با نامی بلند و ماندگار رفتند و ما در قبال آنان مسئول هستیم.
 
حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اربعین حسینی بیان کرد: اربعین، عاشورای دیگر و مصداق احیای امر است. به یاد آن کار عظیمی که اهل بیت (ع) جهت حفظ دین الهی انجام دادند، ما نیز باید در این روز، واقعه‌ی کربلا را زنده کنیم. 
 
وی به رأی اعتماد وُزَرا از مجلس اشاره کرد و گفت: ضمن انتقاد به برخی از وُزَرا، از آنان انتظار داریم تا مسیر شهید رئیسی را ادامه دهند.
 
خطیب جمعه نکا با بیان اینکه، مقام معظم رهبری ضمن اینکه خطاب به مسئولین فرمودند: «از توان داخلی استفاده نمایید»، تأکید کرد: همچنین فرمود: ارکان کشور باید باهم تعامل داشته باشند و اولویت‌ها را رعایت کنند که «مسائل اقتصادی»، «معیشت مردم» و «تولید» از اولویت‌هاست.
 
خبر: الهام زارعی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار