خانه فرهنگ و خرد محیط زیست میبد حذف استفاده از کیسه های پلاستیکی را کلید زد

رئیس محیط زیست میبد از آغاز به کار حذف استفاده از کیسه های پلاستیکی در میبد توسط خانه فرهنگ و خرد محیط زیست این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲ 23 August 2024

به گزارش تابناک یزد، علی اکبر کارگر رئیس محیط زیست میبد به همراه فتح زاده عضو شورای مخاطرات زیست محیطی با حضور در یکی از داروخانه های شهرستان میبد از اقدام تحسین برانگیز این داروخانه در استفاده از پاکت های کاغذی به جای کیسه های پلاستیکی تقدیر کردند.
کارگر با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور اول مصرف کننده کیسه های پلاستیکی است گفت : متاسفانه دردنیا بی محابا و بدون اینکه به تبعات استفاده از کیسه های پلاستیکی در طبیعت توجه شود ؛ از کیسه های پلاستکی در فروشگاه ها ، سوپرمارکت ها و  میوه فروشی ها استفاده می شود .
رئیس محیط زیست میبد با تاکید بر فرهنگ سازی در جامعه در استفاده از پاکت های کاغذی به جای کیسه های پلاستیکی افزود : امروز باید خود مردم در ترویج فرهنگ عدم استفاده از کیسه های پلاستیکی که به طبیعت آسیب می زند وارد شوند .
کارگر با اشاره به مصوبه هئیت دولت در کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی گفت : مردم باید در نانوایی ها و فروشگاه های سطح جامعه از کیسه های پارچه ایی و یا کاغذی در خرید اقلام استفاده کنند .
رئیس محیط زیست میبد خاطرنشان کرد : درکشورهای توسعه یافته ، فرهنگ استفاده از کیسه های جایگزین کیسه های پلاستیکی به خوبی اجرا می شود و در بیش از 90 کشوردنیا استفاده از کیسه های پلاستیکی ممنوع و یا همراه با هزینه است که امیدواریم با فرهنگ سازی  مردم ما هم به این سمت روی بیاورند .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار