شهر بجنورد ۸۷ باب مسجد کم دارد

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: شهر بجنورد با جمعیت بیش از ۲۲۰ هزار نفر ۸۷ باب مسجد کم دارد و این کمبود بیشتر در حاشیه‌های این شهر است.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ 20 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد خانی روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت ۳۱ مردادماه روز جهانی مسجد برگزار شد اظهار کرد: طبق سرانه جمعیتی که به ازای هر یکهزار و ۵۰۰ نفر محاسبه می‌شود در شهر بجنورد باید حدود ۱۶۷ باب مسجد وجود داشته باشد ولی تنها در این شهر ۸۰ باب مسجد ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: اکنون در استان خراسان شمالی یکهزار و ۲۳۶ باب مسجد وجود دارد که نسبت به سرانه جمعیتی مناسب است، اما با توجه به پراکندگی‌های جمعیتی در شهر‌های این استان کمبود مسجد وجود دارد.
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع مساجد این استان یکهزار و ۱۰۴ باب مسجد فعال و ۴۶ باب مسجد غیرفعال است.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون در ۲۸۵ باب مسجد امام جماعت وجود دارد و در مابقی مسجد‌های این استان نیز نماز جماعت با مشارکت و همراهی مردم برگزار می‌شود.
 
۴۸ باب مسجد نیمه کاره
 
خانی در بخش دیگری از سخنانش به ۴۸ باب مسجد نیمه کاره نیز اشاره کرد و افزود: این مساجد بین ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اما به دلیل نبود اعتبارات لازم تاکنون نیمه کاره رها شده اند.
 
وی با بیان اینکه از ساخت این مساجد بین پنج تا ۱۰ سال می‌گذرد تصریح کرد: از خیران، نیکوکاران و اقشار مختلف جامعه و همچنین سازمان‌ها و نهاد‌های متولی می‌خواهیم که برای تکمیل این مساجد اعتبارات لازم را در نظر گیرند.
 
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع این مساجد نیمه کاره ۶ باب مسجد بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای تکمیل این طرح‌ها از بسیج سازندگی استان نیز درخواست کمک کرده ایم.
 
وی گفت: مساجد کارکرد‌های مختلفی دینی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی و سیاسی دارد که اکنون از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مساجد به درستی استفاده نکرده ایم که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
 
حجت الاسلام خانی بر ایجاد تشکل‌ها و فعالیت گروه‌های مختلف در مسجد در محور‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: اکنون ۴۰۰ مرکز نیکوکاری فعال در مساجد استان وجود دارد که خانوار‌های نیازمند شناسایی و از طریق این مراکز مورد حمایت قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار