حدود چهار هزار واحد مسکونی شهری خراسان شمالی در حال ساخت است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: این بنیاد ساخت سه هزار و ۹۸۱ واحد مسکونی در شهرهای استان را در دست اجرا دارد که در قالب مسکن شهری، اقشار کم درآمد و نهضت ملی مسکن ساخته می شود.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳ 13 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، هادی زارعی در نشست خبری اظهار کرد: اکنون ۵۸۹ واحد مسکن در قالب مسکن شهری در شهر‌های شیروان، اسفراین و بجنورد در حال ساخت است، برای تامین مسکن اقشار کم درآمد استان نیز ۵۳۷ واحد مسکونی در حال اجرا و این واحد‌های مسکونی برای گروه‌های خاص جامعه ساخته می‌شود که برخی خدمات از جمله خدمات نظام مهندسی ساختمان و صدور پروانه برای متقاضیان رایگان است.
 
وی درباره اجرای طرح نهضت مسکن ملی در شهر‌های استان گفت: ساخت یکهزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به صورت گروه‌های ساخت در شهر‌های مختلف آغاز شده است.
 
زارعی خاطرنشان کرد: در شهر‌های شیروان و آشخانه برای ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن با مشکل تامین زمین روبه روهستیم، پیگیر هستیم تا با همکاری راه شهرسازی و جهادکشاورزی زمین مورد نیاز تامین شود.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بیشتر زمین‌های قابل واگذاری در شهر آشخانه، زمین‌های مرغوب و حاصلخیز کشاورزی است که جهاد کشاورزی با واگذاری و اختصاص آن به طرح نهضت ملی مسکن خودداری می‌کند.
 
۶۲ درصد از منازل روستاییان استان مقاوم است
 
زارعی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی در استان گفت: اکنون ۶۲ درصد از منازل روستاییان استان معادل ۶۲ هزار واحد مسکونی در این مناطق مقاوم سازی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: سهم استان از مقاوم سازی مسکن روستایی، پرداخت سالانه پنج هزار فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی است، اما امسال این رقم با سه برابر افزایش به ۱۶ هزار فقره تسهیلات رسیده است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: ۱۴ هزار و ۴۱۲ فقره تسهیلات تا کنون به بانک‌های استان معرفی شده و ۱۰ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات منجر به عقد قرارداد با بانک‌ها شده است در این مدت ۶۴۴ واحد موفق به دریافت پایان کار شده است.
 
وی گفت: پرداخت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از یک ماه گذشته متوقف شده و سبب گلایه متقاضیان شده است امید است به پرداخت این تسهیلات سرعت داده شود تا روستاییان بتوانند در فصل کاری نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.
 
خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار