استاندار خراسان شمالی: ارزش‌های دفاع مقدس هنرمندانه بازگو شود

استاندار خراسان شمالی گفت: رشادت ها، آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس به شکل هنرمندانه در جامعه به ویژه برای نسل جوان بازگو شود.
کد خبر: ۱۱۷۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ 22 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا؛ محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نهادینه کردن ارزش‌ها و روایت دفاع مقدس همواره باید مد نظر قرار گیرد و در این راستا ابزار هنر نقشی تأثیرگذار و قابل تأمل دارد.

وی با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید دلی و با اخلاص باشد افزود: نهادنیه شدن فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد.

استاندار خراسان شمالی بر تبیین جهاد مقاومت تاکید کرد و گفت: رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس جانانه از خاک وطن دفاع کردند.

وی تصریح کرد: اکنون باید فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه نهادینه کرد و جوانان و نوجوانان این مهم را درک کنند که رزمندگانی که از جان خود گذشتن و رفتند برای عزت ایران اسلامی، اقتدار و آرامش را آفریدند.

حسین نژاد با بیان اینکه برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید همه دستگاه های اجرایی، ارگان ها و سازمان ها پای کار باشند افزود: این مهم باید در شهرستان ها نیز پیگیری شود و در این خصوص مورد رصد و بازرسی قرار می گیرند.

استاندار خراسان شمالی از تشکیل ۱۱ کمیته در بخش های مختلف برای برگزاری هرچه باشکوهتر هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: کمیته ها نیز با همکاری و مشارکت اقشار مختلف برای برگزاری برنامه ها تلاش کنند.

تاکید بر فضاسازی شهری

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی بر فضا سازی شهری در هفته بزرگداشت دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: از تمامی سازمان ، ارگان ها و نهاد ها می خواهیم که در این خصوص فعالیت داشته باشند و چهره شهر را تغییر دهند.

سرهنگ مهدی الهی راد تصریح کرد: کمیته های نظامی، اصناف، دانش آموزی، دانشجویی، فرهنگی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی، ایثارگران ، اطلاع رسانی و فضای مجازی ، ورزش و جوانان، روحانیون و مساجد و زنان در استان تشکیل شده است که برنامه های مختلفی را برای بزرگذاشت هفته دفاع مقدس برنامه ریزی کرده اند.

وی گفت: برگزاری رژه نیروهای مسلح، همایش بزرگداشت پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرنگی، هنری و ورزشی ، برگزاری یادواره های شهدا , دیدار با خانواده های شهدا از جمله برنامه های این هفته در استان است.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار