۲۸ فقره وام ودیعه مسکن به مددجویان خراسان‌شمالی پرداخت شد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک ودیعه مسکن در قالب ۲۸ فقره وام به مددجویان استان در سه ماهه نخست سالجاری پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ 01 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، مجید الهی راد  با اشاره به اینکه تامین مسکن از اولویت‌های مورد نیاز خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است اظهار کرد: کمیته امداد برای رفع این نیاز خدمات مختلفی در قالب پرداخت ودیعه و اجاره مسکن به جامعه هدف ارائه می‌کند.
 
وی گفت: کمیته امداد به صورت بلاعوض و یا در قالب وام‌های قرض الحسنه خانوار‌های تحت حمایت را یاری می‌کند و انتظار می‌رود خیران و نیکوکاران با سپرده گذاری در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یاریگر این نهاد در تامین هزینه‌های مسکن باشند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: مددجویان متقاضی دارای شرایط می‌توانند اجاره نامه معتبر منزل خود را در سامانه سها به آدرس (soha.emdad.ir) بارگذاری کنند و پس از تایید مددکار مربوطه این افراد جهت دریافت وام به بانک معرفی می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته این نهاد حمایتی ۵۶۶ فقره وام ودیعه مسکن به ارزش ۲۶۱ میلیارد ریال به مددجویان زیر پوشش پرداخت کرد افزود: مبلغ وام ودیعه مسکن با توجه به مبلغ قولنامه متفاوت و از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال خواهد بود.
 
الهی راد با بیان اینکه این نهاد ماهانه مبلغ پنج میلیون ریال به عنوان کمک هزینه اجاره مسکن به مددجویان پرداخت می‌کند، اظهار کرد: این نهاد از ابتدای امسال ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه اجاره مسکن به ۶۷۱ خانوار پرداخت کرده است.
 
خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری، بیش از ۵۳ هزار خانوار و بیش از شامل ۱۰۶ هزار مددجو زیر پوشش خدمات نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.
 
۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار