۲۵۰ دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی می‌شوند

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۲۵۰ دانشجو معلم جدید برای سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ جذب این مرکز آموزش عالی می شوند.
کد خبر: ۱۱۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷ 19 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، سیدجلال لنگری اظهار کرد: از مجموع این تعداد دانشجو که برای مهرماه امسال جذب دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی شدند ۱۷۸ نفر دختر و ۷۲ نفر پسر هستند که در ۲ پردیس جداگانه پذیرفته خواهند شد.
 
وی با بیان اینکه این تعداد دانشجو از طریق کنکور سراسری به این دانشگاه پذیرش خواهند شد افزود: اکنون در این دانشگاه بیش از ۲ هزار دانشجو معلم در هفت رشته تحصیلی در ۲ پردیس خواهران و برادران تحصیل می‌کنند.
 
رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در خصوص جذب دانشجو ماده ۲۸ نیز گفت: آموزش و پرورش با توجه به تعداد نیرو‌های بازنشسته و احصای نیرو‌های مورد نیاز در مدارس تقاضای جذب نیرو می‌کند که از دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها نیروی جدید جذب خواهد شد.
 
وی افزود: این نیرو‌ها در ۲ ترم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی در رشته‌های درخواستی آموزش و پرورش، آموزش‌های لازم را برای معلمی فرا خواهند گرفت.
 
لنگری تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان در سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) ۹۰۰ دانشجو معلم جذب کرد و اگر فضای کافی در اختیار این مرکز قرار گیرد توانایی جذب دانشجو معلمان بیشتری را دارد.
 
لنگری خاطرنشان کرد: ۱۴۴ دانشجو معلم شامل ۱۰۹ نفر دانشجوی پسر و ۳۵ دانشجوی دختر در سال تحصیلی جاری دانش آموخته شدند و در سال تحصلی جدید وارد مدارس می‌شوند.
 
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به هر میزانی که دانشجو معلم از این مرکزآموزش عالی دانش آموخته شود دانشجوی جدید جذب خواهد کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اینک ۲ هزار دانشجو معلم در ۲ پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی تحصیل می‌کنند که از مجموع این تعداد یکهزار و ۳۰۰ نفر پسر و ۷۰۰ نفر دختر هستند.
 
سالانه در این استان ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که دانشگاه فرهنگیان باید بتواند سالانه این تعداد نیرو را آموزش داده و استخدام آموزش و پرورش کند.
 
حدود ۳۰ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان خراسان شمالی زیر نظر ۵۲۱ عضو هیات علمی تحصیل می‌کنند.
 
خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار