۱۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی در بجنورد شناسایی شد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی خراسان شمالی گفت: ۱۹ مورد ساخت ‌و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی شهرستان بجنورد در هفته اخیر شناسایی شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱ 17 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی خراسان شمالی، سرهنگ حسین سجادی روز چهارشنبه اظهار کرد:‌ در راستای روند نظارت دقیق و مستمر بر زمین های کشاورزی حاشیه شهرستان بجنورد این ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و اخطار لازم برای توقف صادر شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی خراسان شمالی افزود: آحاد مردم می‌توانند با ارایه گزارش های خود به سامانه ۱۳۱ این یگان را در راستای حفاظت از زمین های کشاورزی کمک کنند.

سجادی ادامه داد: از همه کشاورزان تقاضا می شود قبل از اقدام به تغییر کاربری و ساخت و ساز نسبت به استعلامات و مجورزهای لازم اقدام کنند تا مشمول اخطار و برخورد با عملیات خود نشوند.

وی با اینکه اکنون گشت حفظ کاربری در شهرستان فعال است گفت: انتظار می رود کشاورزان برای هر گونه تغیر در زمین های کشاورزی جهت راهنمایی به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و یا در صورت مشاهده تغییر کاربری غیر مجاز با سامانه ۱۳۱ تماس حاصل کنند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی خراسان شمالی اظهار کرد: این سامانه تلفنی آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز کشتزار ها و باغ ها است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از زمین های کشاورزی و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیر مجاز آنها در کل کشور راه اندازی شده است گفت: این سامانه در شهرستان بجنورد دارای گشت ها و بازرسی های مستمر است که توسط اداره امور اراضی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان بجنورد ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۷۰ درصد از این سطح دیم و ۳۰ درصد آبی است که از مجموع این اراضی ۱۱ هزار و ۵۷۶ هکتار بخش زراعی آبی و ۳۹ هزار و ۷۸۵ زراعی دیم است.

شهرستان بجنورد با بیش از ۳۰۰ هزار نفر ۱۷ هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار