طلب پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی تامین اجتماعی خراسان‌شمالی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: مطالبات معوق این سازمان بیمه گر در استان از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی حدود پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱ 20 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی»، جواد یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حجم مطالبات این اداره کل از کارفرمایان و کارگاه های بخش دولتی، غیر دولتی و نیمه دولتی استان در بخش طلب قطعی سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال طلب قطعی نشده این سازمان است که باید با تلاش، مشارکت و تهاتر وصول شود.

آب و فاضلاب بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین طلب این سازمان بیمه گر در استان با ۳۳۰ میلیارد ریال مربوط به شرکت آب و فاضلاب و در مراحل بعدی نیز شهرداری آشخانه و بهکده رضوی است.

وی تصریح کرد: سال های گذشته بیشترین مشکل مطالبات مربوط به شهرداری های استان بود اما خوشبختانه به جز شهرداری سملقان مابقی اکنون از تهاتر و یا اقساط، طلب خود را برای پرداخت برنامه ریزی کرده اند که گام بزرگی است.

شاخص ۳۶ درصدی بیمه در خراسان شمالی

یزدانی با بیان اینکه در مجموع ۵۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند افزود: این شاخص در استان ۳۶ درصد است و اکنون ۳۶۳ هزار نفر از شهروندان این خطه بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی در حوزه بیمه های خاص نیز با چهار درصد رشد به ۳۵ هزار نفر بیمه شده رسید و این نوع بیمه شامل مشاغل آزاد، توافقی و سایر موارد می شود.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند و همچنین ۳۰ هزار نفر از این جمعیت نیز در مناطق عشایری سکونت دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار