۱۹ درصد تماس‌ها با اورژانس خراسان‌شمالی مزاحمت تلفنی است

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفت: اورژانس استان در چهار ماهه امسال چهار هزار و ۲۱۵ مورد مزاحمت تلفنی داشت که معادل ۱۹ درصد تماس های تلفنی این نهاد امدادرسان است.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰ 07 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، دکتر تقی دولت آبادی اظهار کرد: اورژانس خراسان شمالی ۲۱ هزار و ۵۰۶ تماس تلفنی در این بازه زمانی داشت که چهار هزار و ۲۱۵ مورد از آن مزاحمت تلفنی بود.
 
وی افزود: همچنین از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۳۶ مورد منجر به اعزام آمبولانس و سه هزار و ۵۵ مورد منجر به ارایه مشاوره تلفنی شد.
 
دولت آبادی با بیان اینکه مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت و به خطر افتادن جان افراد نیازمند می‌شود، گفت: اورژانس بنا بر وظایف خود نیرو‌های امدادی و آمبولانس را به محل حادثه اعزام می‌کند، اما کارشناسان پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانی‌ها متوجه مزاحمت تلفنی می‌شوند.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: گرچه سعی می‌شود با آموزش همگانی و رسانه‌ای در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود با این حال هرساله بخشی از تماس‌ها با مرکز اورژانس خراسان شمالی مزاحمت است.
 
خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستا‌ها سکونت دارد.
 
هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جاده‌ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار