کاهش نزاع در خراسان شمالی طی امسال

مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کاهش نزاع در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 12 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایسنا، محمدرضا نورس اظهار کرد: تا پایان تیر ماه ۳۰۵۲ نفر مصدوم نزاع در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که ۲۰۱۸ نفر مرد و ۱۰۳۴ نفر زن بوده اند که این امار در مدت مشابه سال گذشته ۳۲۷۰ نفر بود.
 
وی افزود: بررسی ماهانه ثبت معاینات نزاع در استان نشان می‌دهد تیر ماه با تعداد ۸۹۷ نفر بیشترین تعداد مصدوم معاینه شده را در حوزه معاینات نزاع دارد و پس از آن ماه‌های خرداد با ۷۵۶ نفر، فروردین با ۷۰۳ نفر و اردیبهشت با۶۹۶ نفر قرار دارند.
 
نورس ادامه داد: همچنین بررسی آمار شهرستانی معاینات مصدومین نزاع نشان داد که بیشترین تعداد مصدوم نزاع معاینه شده در اداره پزشکی قانونی بجنورد با تعداد یک هزار و ۱۸۹ نفر بود، پس از بجنورد شهرستان شیروان با ۵۴۷ نفر، اسفراین با ۵۳۲ نفر، آشخانه با ۲۸۹نفر، فاروج با۲۴۴ نفر، جاجرم با ۱۷۸ نفر و کمترین تعداد متعلق به شهرستان راز با ۶۴ نفر بود.
 
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ با معاینه ۷۸۸۲ نفر، روزانه بیش از ۲۱ مصدوم نزاع در ادارات پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که به این ترتیب استان خراسان شمالی نسبت به جمعیت در رتبه سوم معاینه مصدومین نزاع در کشور قرار گرفته است.
 
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که این روند تا پایان سال ادامه یابد هرچند لزوم آموزش مهارت کنترل خشم به مردم در راستای کاهش هر چه بیشتر این آمار همچنان احساس می‌‎شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار