۲ هزار و ۳۸۲ فقره وام ازدواج در خراسان‌شمالی پرداخت شد

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: ۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی استان، ۲ هزار و ۳۸۲ فقره وام ازدواج به مبلغ هشت هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون پرداخت کردند.
کد خبر: ۱۱۷۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳ 04 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا؛ رضا طهماسبی اظهار کرد: بانک سپه با ۴۵۶ فقره و پرداخت یکهزار و ۵۸۰ میلیارد ریال، بانک ملت با ۳۴۶ فقره و پرداخت یکهزار و ۲۵۳ میلیارد ریال و بانک تجارت با ۲۳۲ فقره و پرداخت ۸۴۰ میلیارد ریال بیشترین میزان اعطای وام ازدوج را داشته اند.
 
وی افزود: بانک صادرات با پرداخت ۸۲۲ میلیارد ریال، بانک ملی با پرداخت ۸۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و بانک کشاورزی با اعطای ۷۸۶ میلیارد ریال در رده‌های بعدی بیشترین پرداختی وام ازدواج خراسان شمالی قرار دارند.
 
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی یادآور شد: اکنون هفت هزار و ۱۳۴ نفر نیز در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند.
 
به گفته وی؛ نبود ضامن با رتبه اعتباری قابل قبول بانک مرکزی و کمبود منابع در استان از دلایل تاخیر در پرداخت وام‌های ازدواج است.
 
طهماسبی خاطرنشان کرد: با این وجود شبکه بانکی خراسان شمالی به ویژه بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی تمام تلاش خود را برای شتاب بخشی در پرداخت تسهیلات به کار بسته است.
 
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۱۴۰۱ است، مبلغ سه میلیارد ریال با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار