۱۳۰ کیلومتر از راه های عشایری شیروان مرمت شد

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ۱۳۰ کیلومتر از راه های منطقه عشایری بردر، شاه جهان و گلیل این شهرستان خراسان شمالی امسال مرمت شد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ 19 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، علی دانایی اظهارکرد: ۱۱ میلیارد ریال اعتبار امسال برای مرمت راه‌های عشایری این شهرستان مصوب شد و از این میزان هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شد.
 
وی افزود: ۵۴۰ خانوار عشایری مشتمل بر ۲ هزار و ۱۶۰ نفر جمعیت این شهرستان از راه مناسب بهره‌مند شدند.
 
سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان اضافه کرد: مجموع کل راه‌های عشایری این شهرستان ۲۸۰ کیلومتر است که راه‌های بخش قوشخانه و سیوکانلو از توابع بخش مرکزی سال آینده مرمت خواهد شد.
 
وی ادامه داد: راه‌های بخش قوشخانه شهرستان نیاز به مرمت دارد که با توجه به بارندگی‌های شدید شمال شیروان و کمبود اعتبارات این امر محقق نشد.
 
دانایی تاکید کرد: ۹۰ کیلومتر از راه‌های منطقه گلیل و بخش قوشخانه شهرستان با هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سال گذشته مرمت شد.
 
وی بیان کرد: مرمت راه‌های عشایری هر ساله در دستور کار است و کارشناسان این اداره کل پس از بررسی‌های لازم و تشخیص نوع عملیات راهسازی متناسب با وضعیت مسیرها، اقدام به تیغ زنی، مرمت و بهسازی مسیر خواهند کرد.
 
سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان عنوان کرد: در راستای تسهیل تردد عشایر از این راه‌ها، عملیات بهسازی آنها در طول سال و به تناوب و شرایط جسم راه مرمت انجام خواهد شد.
 
عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
 
شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار