امضای تفاهم‌نامه همکاری بین خراسان‌شمالی و اتاق بازرگانی ایران و آفریقا

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی از امضای تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه صادرات با اتاق مشترک ایران و آفریقا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱ 02 August 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایسنا؛ عباس کاظمی اظهارکرد: براساس این تفاهم نامه اتاق مشترک ایران و آفریقا، اعضای اتاق استان را در جریان درخواست ها، مناقصه ها، هیات‌های تجاری اعزامی و همایش‌های مربوطه به قاره آفریقا خواهند گذاشت.

وی افزود: طرفین موافقت کردند نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، سمینارها، رویداد‌های مشترک و جلسات B ۲ B، خدمات مشاوره در حوزه کسب و کار و استفاده از امکانات و تجهیزات طرفین با یکدیگر همکاری کنند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی اضافه کرد: به منظور حداکثرسازی اثربخشی در حضور کسب و کار‌های ایرانی در مراوده تجاری با آفریقا و در راستای سیاست کلان راهبردی اتاق آفریقا در جهت اولویت گذاری کشور‌های آفریقایی برای هر استان مقرر شد طرفین به صورت مشارکتی نسبت به تامین بودجه برای شناسایی شاخص‌های موثر بر موفقیت استان در هر کشور و رتبه بندی کشور‌ها براساس این شاخص‌ها به عنوان یک طرح مشترک در کلینیک بازاریابی بین المللی اتاق آفریقا اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین طرفین موافقت کردند ظرف ۲ هفته آینده نسبت به معرفی نمایندگان خود جهت زمانبندی اجرایی موارد فوق، ذکر و اقدام کنند.

کاظمی تاکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ایجاد میز نمایندگی اتاق مشترک ایران و آفریقا، ارتباط و تعامل در توسعه همکاری‌های مشترک بازرگانی، علمی و پژوهشی، آموزشی، ترویجی، فرهنگی و خدمات مشاوره‌ای با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های طرفین در جهت ایجاد توسعه و بهبود محیط کسب و کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار