کاشت ۳۵۰ هزار اصله نهال خراسان شمالی در دست اجرا است

مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۳۵۰ هزار اصله نهال در قالب طرح زراعت چوب در نهالستان های بخش خصوصی و دولتی استان در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹ 17 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا؛ مهدی علی آبادی اظهارکرد: نهال های کشت شده با توجه به اقلیم، شرایط آب و هوایی استان و پیشنهاد کارشناسان، صنوبر از گونه "نیگرا" با میانگین تولید در هر هکتار از ۷۰۰ تا هزار و 200 هکتار است.

وی با بیان اینکه هزینه تولید هر اصله نهال برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ۵۰ هزار ریال است افزود: نهال ها به صورت رایگان بین متقاضیان توزیع می شود.

مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اضافه کرد: تعدادی اصله نهال برای افزایش فضای سبز به دهیاری و روستاها تحویل داده شد و به افرادی که نیاز به حمایت فنی و مشاوره داشته باشند کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ هکتار طرح زراعت چوب در نقاط مختلف استان کشت شده است و شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان و فاروج بیشترین متقاضیان نهال برای اجرای این طرح هستند.

علی آبادی با اشاره به هزینه های این طرح تاکید کرد: اعتبارات تولید در این بخش جوابگو نیست پیگیری های مستمر جهت افزایش اعتبارات با مسئولان کشوری انجام شده که نتیجه بخش نبوده است.

 گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار