۸۲ درصد مددجویان خراسان شمالی مشغول به کار هستند

بجنورد_ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۸۲ درصد مددجویان خراسان شمالی در حال حاضر مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴ 20 July 2024

به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از مهر؛ حجت السلام رضا براتی‌زاده اظهار کرد: نداشتن مهارت، شغل و درآمد یکی از علل اصلی بزهکاری به شمار می‌رود، لذا مهارت آموزی در زندان‌ها و مراکز حرفه آموزی و کارگاه‌های آموزشی همواره در دستور کار اداره کل زندان‌های خراسان شمالی قرار دارد.

وی تصریح کرد: این قبیل ظرفیت‌ها می‌تواند آمار بازگشت زندانیان به چرخه جرم را به شدت کاهش دهد و مددجویان پس از تحمل دوران محکومیت می‌توانند با اتکا به مهارت‌هایی که آموخته‌اند، با سرعت و سهولت بهتری روند باز اجتماعی شدن را طی نمایند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از بانوان بند نسوان در کارگاه‌های داخلی و یا صنایع طرف قرارداد در بیرون از زندان مشغول به کار هستند.

حجت السلام براتی‌زاده از تسهیل زمینه‌های اصلاح و تربیت مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و بهبود وضعیت تأمین معیشت خانواده‌های زندانیان به عنوان اهداف به‌کارگیری مددجویان در کارگاه‌های حرفه آموزی و اشتغال‌زایی نام برد.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت حمایت از کارآفرینان و صنعتگرانی که در واحدهای تولیدی خود از زندانیان استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در این خصوص مشوق‌های انگیزشی مختلف از جمله تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفت: با اقدامات دادگستری در حال حاضر ۸۲ درصد مددجویان خراسان شمالی مشغول به کار هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار