آب آشامیدنی ۲ هزار و ۷۳۰ خانوار عشایری خراسان شمالی با تانکر تامین می‌شود

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: اکنون آب آشامیدنی ۲ هزار و ۷۳۰ خانوار عشایری استان به وسیله ۱۵ دستگاه تانکر تامین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ 19 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از ایرنا، محمدحسن محمدی کوشکی اظهار کرد: روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب به مناطق عشایر استان حمل می‌شود که سرویس‌دهی تانکر‌های آبرسانی تابستان امسال ۵۵ درصد افزایش یافت.
 
وی افزود: حمل آب به صورت سیار هزینه‌های سنگین به این اداره تحمیل کرد، هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیر تانکر‌های آبرسان افزایش یافته و افزون بر آن سبب بروز کسری سوخت ناوگان آبرسانی شده است.
 
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: منابع آبی عشایر استان شامل ۶۵۳ قنات و سه هزار و ۳۷۸ حلقه چاه است که شمار زیادی از آن خشک شده و با افت منابع آبی روبه رو است.
 
وی یاد آور شد: تامین آب مورد نیاز دام از تکالیف اداره کل امور عشایری نیست، اما معیشت عشایر به دام وابسته است و با توجه به خاموشی چاه‌ها به ناچار آب مورد نیاز دام نیز به مناطق حمل می‌شود.
 
محمدی کوشکی گفت: اکنون پنج دستگاه تانکر حمل آب استان فرسوده است که باید نوسازی و جایگزین شود و هشت دستگاه تانکر نیز نیاز به تعمیر دارد.
 
مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی بیان کرد: سالانه ۴۰ میلیارد ریال برای تعمیر و نگهداری این ناوگان هزینه می‌شود.
 
خراسان شمالی هفت هزار و ۳۵۲ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می‌کنند.
 
عشایر این استان ۶۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار