زائران خراسان شمالی با ۵۰ اتوبوس به مرز مهران اعزام شدند

استاندار خراسان شمالی گفت: زائران اربعین از خراسان شمالی با بیش از ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران منتقل شده اند.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱ 17 August 2024
به گزارش «تابناک خراسان شمالی» به نقل از مهر، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی در دورترین فاصله تا مرز‌های ورود به عراق قرار دارد، مقدمات برپایی ۹ موکب در کشور عراق و دو موکب در مرز مهران برای خدمات‌دهی به زائرین آماده شده است.
 
استاندار خراسان شمالی اظهارکرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در راستای وظایف خود و با آمادگی کامل در خدمت زائران اربعین حسینی هستند.
 
وی افزود: پیاده‌روی اربعین از ابعاد فرهنگی و بصیرتی دارای اهمیت است لذا آمادگی کامل برای برگزاری باشکوه این حرکت، افزایش مشارکت مردم و اقدامات فرهنگی و بصیرتی فراهم شده است.
 
حسین نژاد با بیان اینکه پرداخت ارز اربعین تسهیل شده است، اظهار داشت: ۵۳ شعبه پست بانک در استان برای توزیع ارز اربعین فعال هستند.
 
وی تاکید کرد: تا به امروز ۱۷ هزار و ۵٠٠ نفر از استان در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و از این میزان ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.
 
استاندار خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از زائران استان، مرز مهران را برای تردد به کشور عراق انتخاب کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: تدابیر استقرار موکب‌ها بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و بیش از ۵۰ اتوبوس یک هزار و ۵۰۰ زائر استان را به مرز‌های عراق رسانده‌اند.
 
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین کاروانانی از پزشکان و پرستاران نیز برای ارائه خدمات درمانی به عراق اعزام شده‌اند.
 
وی اظهار کرد: تیم‌های نظارتی هم، شامل ۲۲ نفر به منظور برنامه‌ریزی و ساماندهی اتوبوس برای بازگشت زائران استان در مرز مهران مستقر می‌شوند و تا پایان مراسم اربعین حسینی در پایانه برکت حضور خواهند داشت.
 
حسین نژاد خاطرنشان کرد: محور اصلی بجنورد - اسفراین - سبزوار و چمن بید - میامی برای تردد زائران اربعین حسینی و ایام پایانی صفر ایمن سازی و آرام سازی شده است.
 
وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی به عنوان باب‌الرضا همچنین موکب‌هایی برای ایام شهادت امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.
 
حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: هر ساله مردم در شهر‌ها و روستا‌های استان که در مسیر کاروان‌های پیاده به سمت مشهد قرار دارند، منازل‌شان را در اختیار افراد قرار می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار