رئیس جهاد کشاورزی ایلام:

۴۲۷ هزار تن گندم از سطح اراضی ایلام برداشت شد

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: در سال زراعی جاری ۴۲۷ هزار تن گندم از سطح ۳۳۶ هزار هکتار اراضی استان برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 15 August 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت عزیزان رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با گرامیداشت روز خبرنگار، بیان داشت: خبرنگاری صحبت از قدرت و تأثیر قلم است تا جایی که خداوند در کتاب آسمانی خود به قلم سوگند یاد کرده است.
 
وی افزود: استان ایلام دارای ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و با وجود محدودیت‌ها و وقوع سیلاب و بارش تگرگ، ۴۲۷ هزار تن گندم از سطح اراضی استان برداشت شده است.
 
 رئیس جهاد کشاورزی ایلام، ادامه داد: ۳۵۱ هزار تن خرید تضمینی گندم و ۲۷ هزار تن خرید بذری از کشاورزان انجام گرفته است.عزیزان خاطرنشان کرد: تولید گندم در سال جاری ۱۰ درصد نسبت به سال زراعی قبل از آن افزایش یافته است و در بین استان‌های تولیدکننده گندم نیز رتبه ۱۰ کشوری برای استان ایلام به ثبت رسیده است.
 
وی تصریح کرد: در استان ایلام بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال در سال زراعی جاری تولید شد و با تغییر روش به بخش خصوصی تمام مطالبات کلزاکاران نیز پرداخت شده است.
 
رئیس جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: ارزش کل گندم تولید شده در استان ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون بیش از ۵ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است که در حدود ۸۲ درصد از مطالبات گندمکاران است.
 
وی به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه آب و خاک اشاره کرد و یادآور شد: طرح سامانه گرمسیری به‌منظور اجرای ۱۷ هزار هکتار شبکه فرعی در ۴ شهرستان استان با اعتبار مصوب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان در حال انجام است و تاکنون ۳۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: عملیات اجرایی بیش از ۵۰ درصد پروژه آغاز شده است و با اجرای این طرح حدود ۳۰۰ هزار تن افزایش تولید در کل طرح را خواهیم داشت و در مرحله اول اجرای این طرح حدود ۹۰ هزار تن به تولید محصولات کشاورزی افزوده خواهد شد.

 وی تاکید کرد: راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۳ ایستگاه پمپاژ پیامن، برتش و هلیلان در ماه‌های آینده انجام می‌شود و در سال جاری در صورت تأمین اعتبار فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیرفعال بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.عزیزان اضافه کرد: از یک هزار و ۶۷۷ واحد تولیدی در بخش کشاورزی ۵۵۲ واحد غیرفعال است که در تلاشیم ۸۶ واحد تولیدی با ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در گردش به چرخه تولید بازگردد که عمده این طرح‌ها واحدهای دامی هستند.

 وی به تولید گوشت مرغ و سفید در استان اشاره و متذکر شد: ماهیانه حدود ۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بیش از ۸۰ واحد تولیدی ایلام انجام و ۳ برابر نیاز استان گوشت مرغ تولید می‌شود که در این زمینه جزو ۶ استان برتر کشور بوده‌ایم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار