تجمع و اعتراض بانوان صنعت گر صنایع دستی دهلران مقابل دفتر امام جمعه /آقایان با تنگ نظری مانع کسب کار مردم بر سر سفره امام حسین نشوید

کمال تعجب امروز شاهد تجمع  ، اعتراض و اجتماع بانوان صنعت گر صنایع دستی دهلران در دفتر امام جمعه دهلران بودیم که گویا دفتر امام جمعه دهلران بر خلاف سال های گذشته مخالف ایجاد غرفه های صنایع دستی در کنار سایت اربعین هستند !
کد خبر: ۱۱۷۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷ 10 August 2024

تابناک ایلام ،مجتبی کاور :: استان ایلام بخصوص مرز بین المللی مهران به واسطه نزدیکی مرزی که با کشور عراق دارد هرساله به ویژه در ایام اربعین پذیرای عاشقان امام حسین (ع) از اکثر استان‌های کشور است وزائران از مسیر های مواصلاتی استان خود را به این مرز می رسانند تا در کنگره بزرگ اربعین شرکت کنند .

امسال همچون سال های گذشته مردمان مهمان نواز ایلام خود را برای خدمت رسانی و استقبال از زائرین آماده کرده اند . 

بدون شک حضور زائران از استان های مختلف در استان ایلام می تواند زمینه توسعه ی استان از لحاظ اقتصادی را برای مردم بومی منطقه فراهم کند به عنوان مثال 

برپایی غرفه های صنایع دستی در مسیر تردد زائران برای شناساندن و عرضه محصولات بومی محلی در راستای ترویج صنایع دستی استان می تواند نقش بسزایی در اقتصاد استان داشته باشد .

ولی در کمال تعجب امروز شاهد تجمع ، اعتراض و اجتماع بانوان صنعت گر صنایع دستی دهلران در دفتر امام جمعه دهلران بودیم که گویا دفتر امام جمعه دهلران بر خلاف سال های گذشته مخالف ایجاد غرفه های صنایع دستی در کنار سایت اربعین هستند !

بدون شک مخالفت دفتر امام جمعه دهلران در شرایطی است که همه مسولان استان اعم از استاندار و فرماندار و میراث فرهنگی و بخصوص نماینده ولی فقیه در استان همواره بر اقتصاد اربعین تأکید دارند وبه یقین مخالفت با نظر مسئولانی که صنعت گران و بازاریان را تشویق به مشارکت در استقبال از زائران اربعین می کنند مغایرت دارد .

متاسفانه امروز استمرار و حضور برخی چهره ها به مدت طولانی در دفتر امام جمعه سبب شده که در مواردی شاهد تنگ نظری این افراد باشیم که نمونه بارز آن مانع ایجاد غرفه صنایع دستی بانوان این منطقه هستیم .

متاسفانه امسال تنگ نظری برخی افراد در دفتر امام جمعه در ایجاد غرفه های صنایع دستی در حالی اتفاق افتاده است که سال گذشته شهرداری و فرمانداری و میراث فرهنگی نسبت به آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای عرضه محصولات صنعت گران صنایع دستی مهیا کرده و موجبات رضایتمندی آنان را فراهم کرده بودند .

در هرصورت حضورمیلیونی زائران در استان ایلام می تواند اقتصاد اربعین هم در کنار خدمات دیگر به زائران را برای تولید کنندگان و مردم بومی استان به وجود بیاورد و امید وارم مسئولان با تنگ نظری مانع کسب کار مردم بر سر سفره امام حسین نشوند و امیداورم امام جمعه محترم دهلران جوانان با انگیزه و خلاق را جایگزین افراد تنگ نظروخسته دفتر خود کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار