حفره یا ضعف اطلاعاتی چالش امنیت کشور/ نفوذ را باید جدی گرفت

هرچند در سالهای اخیر دستگاههای  امنیتی کشور و در راس آن سربازان گمنام امام زمان به مدد تجربه و کارآمدی اطلاعاتی و امنیتی خود ضربه های بیشماری را بر گروههای خرابکار وارد آورده و در بسیاری از موارد با شناسایی و انهدام تیم های تروریستی ،قبل از هرگونه تحرکی آنان را ناکام گذاشته اند.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۹ 03 August 2024

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی : در تمام نظامات سیاسی حفظ امنیت جانی شهروندان مقدم بر دیگر نیازهای رفاهی و معیشتی آنان بوده و از تمامی راه‌کاری امنیتی و اطلاعاتی برای تحقق آن بهره گیری می کنند.

یکی از مهمترین راهکارها برای صیانت از جان مردم و تامین امنیت پایدار آنان که برعهده دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی قرار دارد ، شناسایی شبکه های خرابکاری و تیم های عملیاتی ترور قبل از هرگونه انجام عملیات تروریستی است .

هرچند در سالهای اخیر دستگاههای  امنیتی کشور و در راس آن سربازان گمنام امام زمان به مدد تجربه و کارآمدی اطلاعاتی و امنیتی خود ضربه های بیشماری را بر گروههای خرابکار وارد آورده و در بسیاری از موارد با شناسایی و انهدام تیم های تروریستی ،قبل از هرگونه تحرکی آنان را ناکام گذاشته اند.

 

اما با این وجود به دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت ، وقوع برخی عملیات بزرگ تروریستی در کشور ، از وجود حفره های امنیتی و باگ های اطلاعاتی در کشور پرده برداری کرده که باید به طور جد با کور کردن خط های موجود و شناسایی این باگ ها راه را بر هرگونه عملیات خرابکارانه ببندند.

 

یکی از مهمترین علل ظهور و بروز این باگ ها و خلا های امنیتی را ابتدا باید در تولد دستگاههای اطلاعاتی موازی در نهادهای نظامی کشور و انتقال  بخشی از دستور کار امنیتی دستگاه تخصصی یعنی واجا به دیگر دستگاههای اطلاعاتی جستجو کرد .

 

همانگونه که در سطور بالا بدان اشاره شد ، در پرتو شکل گیری چنین حفره ها و خلا های امنیتی ،شبکه نفوذ دشمن در ارکان مختلف گسترانیده می شود و نتیجه اش به اشکال مختلف نظیر عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ، عملیات تروریستی اهواز ، شاه چراغ ، ترور فخری زاده، عملیات تروریستی کرمان و اخیرا ترور اسماعیل هنیه در قلب یک ساختار امنیتی ظهور و بروز می کند.

واکاوی هر کدام از سلسه عملیات های تروریستی فوق که برخی از آنها همچون عملیات تروریستی رژه اهواز و ترور اسماعیل هنیه در یک ساختار محافظت شده امنیتی صورت گرفته است گویای گسترانیده شدن یک شبکه نفوذی عمیق در درون نهادهای امنیتی است که متاسفانه با برنامه ریزی منسجم خاموش ، راه را بر تلاش های دستگاه امنیتی برای شناسایی عملیات های تروریستی  بسته است.

از اینرو معتقدیم هرچند تنبیه رژیم صهیونسیتی بدلیل ترور اسماعیل هنیه یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای صیانت از اعتبار و اقتدار مخدوش شده نظام قلمداد می شود ، اما دستگاههای امنیتی باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشند ولو با تنبیه رژیم صهیونیستی ،بدون شناسایی شبکه نفوذ در ساختارهای امنیتی کشور ، نباید از آن بعنوان یک برتری نظامی یا انتقام نام برد

بنابراین در کنار برنامه ریزی برای تنبیه رژیم سرکش صهیونیستی و برخورد جدی با این رژیم و انتقام ستانی خون های ریخته شده در قلب کشورمان ، عملیات پاکسازی گسترده تر از وعده صادق در درون نهادهای امنیتی آغاز شود ،چرا که هرگونه عملیات موفق آمیزدر بیرون از مرزها ، بدون خشکانیدن ریشه های نفوذ در درون مرز بی نتیجه خواهد بود ، و در ادامه این رژیم میتواند باتکیه بر شبکه نفوذ خود ، ضربات سنگین تر از رویداد اخیر را بر کشور تحمیل نماید

مضافا اینکه با وجود تکثر و تعدد دستگاههای اطلاعاتی در نهادهای مختلف که زمینه ساز خلق خلا امنیتی در کشور شده است ، پیشنهاد می شود نهاد هماهنگ کننده اطلاعاتی کشور با محوریت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تشکیل تا از این طریق بتوان بر مشکلات پدیدار شده در این‌حوزه فایق آمد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار