مهم‌ترین معضل سکونتگاه‌های غیررسمی نداشتن سند است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : لایحه ساماندهی اراضی تصرفی به منظور سنددار کردن سکونتگاه‌های غیررسمی که در اراضی تصرفی واقع شده‌اند، به دولت ارائه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ 10 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمد آیینی در دیدار  با نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به همراه شهردار و رییس شورای شهر ایلام، با اشاره به اینکه در شهر ایلام حدود ۲۰ هزار بنای ناپایدار وجود دارد، تصریح کرد: گفتمان غالب بازآفرینی شهری در حال حاضر مبتنی بر توسعه درونی، شتاب بخشی به نوسازی مسکن و نجات جان انسان‌هاست.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: مهم‌ترین معضل سکونتگاه‌های غیررسمی نداشتن سند است. یکهزار و ۱۷۰ محله حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۵. میلیون نفر در آن‌ها سکونت دارند. بنابراین لایحه ساماندهی اراضی تصرفی را به منظور سنددار کردن سکونتگاه‌های غیررسمی که در اراضی تصرفی واقع شده‌اند به دولت ارائه کردیم که امیدوارم در دولت جدید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی  از نماینده مردم و مدیران شهر ایلام خواست به منظور پیگیری از توسعه حاشیه‌نشینی برنامه و طرح ارایه دهند.

 «فریدون همتی» نماینده مردم ایلام نیز با بیان اینکه ایلام در مسیر تردد زایران کربلاست و مسیری که زوار از آن عبور می‌کنند در بافت فرسوده ایلام قرار دارد و این شرایط را برای پذیرایی از زوار سخت کرده است، گفت: در این مسیر دو محله «ارغوان» و «کارخانه نمک» قرار دارد که جزو سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد : در نظر داریم بین این دو محله پارک ملی احداث کنیم تا ضمن نوسازی این محله‌ها به عنوان پروژه شاخص بازآفرینی شهری به محلی برای اسکان و استراحت زوار تبدیل شود.

همتی گفت : ساخت این پارک تاثیر بسزایی در تغییر چهره شهر دارد و گویی همه شهر را نوسازی کرده‌ایم.

«افشین مظفری» شهردار ایلام نیز با بیان این که ایلام به لحاظ دارا بودن مراکز تفریحی و رفاهی در مضیقه قرار دارد، بر ضرورت احداث پارک ملی تاکید کرد و گفت: این پروژه شمال شهر را به غرب متصل می‌کند و با احداث آن مشکلات برخی محلات حاشیه‌ای ایلام نیز بر طرف می‌شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار