اسارت مردم مهران در بین نیو جرسی ها ! / آیا طرحی غیر از بستن خیابان ها سراغ ندارید؟!

بستن خیابان ها ، یک طرفه کردن بسیاری از آنها اجرای طرح های ترافیکی در کنار فشار مضاعف ناشی از حضور میلیونی زائرین در شهر کوچک و فاقد ظرفیت مهران ، انبوهی از مشکلات را به ساکنین آن تحمیل می کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸ 11 August 2024

تابناک ایلام ::اربعین با تمام ارزش های معنوی ، سیاسی و اجتماعی که دارد ،  دو حوزه مهمش آن هیچوقت به چشم مسولین و تصمیم گیران  نیامده است

اولین حوزه که در آن راهکاری درست برای انتفاع مردم استان از این سفره گسترده حسینی اتدیشیده نشده است ، مبحث اربعین اقتصادیست.

تمام آثار اربعین بر شئونات سیاسی ، اجتماعی و امنیتی کشور دیده شده و هرسال  هزاران میلیارد تومان برای تحقق آن هزینه می شود که البته کسی هم مخالف چنین رویکردی با توجه به نقش بازدارندگی اربعین نیست و نخواهد بود‌

اما حضور میلیونی زایرین اربعین در استان کوچکی همچون ایلام فرصتی گرانسنگ برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و انتفاع مادی  از آن قلمداد می شود.

مع الاسف هرساله دیده می شود که اربعین لااقل برای مردم استان فاقد پیوست اقتصادی و اشتغال زایی ولو مقطعیست.

حوزه دوم ؛ فراموش کردن و رها سازی  مردم شهر کوچک مهران در میان انبوهی از سیاست گذاری های کلان و استانی است که هر ساله در چنین مقطع زمانی ،آنان را  در میان انبوهی از گرفتاری های ناشی از شلوغی شهر و تصمیمات تحمیلی ترافیکی گرفتار کرده است

هر ساله در موسم اربعین، سیاست ترافیکی شهر کوچک مهران با نصب انبوهی از نیوجرسی ها و اسارت مردم شهر در یک چهار دیواری بتنی ، مشکلات فراوانی را به شهروندان مهرانی تحمیل می کند.

بستن خیابان ها ، یک طرفه کردن بسیاری از آنها با هدف  اجرای طرح های ترافیکی در کنار فشار مضاعف ناشی از حضور میلیونی زائرین در شهر کوچک و فاقد ظرفیت مهران ، انبوهی از مشکلات را به ساکنین آن تحمیل می کند.

شاید بگوییم اجرای طرح های ترافیکی با هدف کنترل تردد خودروها امری عقلانی باشد ، اما اتخاذ تصمیمات اینچنینی با نادیده انگاری آسایش مردم شهر ، اجحافی بزرگ در حق شهروندان مهرانی قلمداد می شود.

شما تصور کنید با بستن معابر اصلی دسترسی شهروندان به مراکز خرید و درمانی ،چگونه آنان را برای تامین نیازهای کوچک روزمره خانواده یا نیازهای درمانی ،مجبور به دوره نمودن تمام شهر کرده است

یا چنانچه شهروندی دچار یک حمله قلبی یا حادثه آنی شد ، با اجرای طرح مسدود سازی معابر و طولانی نمودن مسیر های دسترسی آنان به مراکز درمانی و اورژانسی ، تکلیف تایم طلایی برای نجات بیمار چه می شود ؟!

واقعا جای تامل دارد که پس از سالها کسب تجربه اجرای  مراسم اربعین ، چرا موضوع مهم رفاه مردم شهر در هیچ جای تصمیم گیری ها محلی از اعراب ندارد؟!

آیا به جز محصور نمودن مردم شهر در بین دیوار داغ و بی روح نیوجرسی ها، راه دیگری برای فایق آمدن بر مشکلات ترافیکی پیدا نمی شود؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار