فرماندار سیروان:

مشکل کم‌آبی ۳ روستای کارزان با بهره‌برداری از چاه چشمه خزانه مرتفع شد

فرماندار سیروان گفت: با بهره‌برداری از چاه چشمه خزانه کارزان، آرزوی دیرینه ۳ روستای بخش کارزان محقق شد و مشکل کم آبی بیش از یک هزارو ۵۰۰ نفر در این روستاها رفع شد.
کد خبر: ۱۱۷۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰ 10 August 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدباقر شریفی فرماندار شهرستان سیروان در آئین بهره برداری از چاه چشمه خزانه کارزان گفت: طی آئینی و با حضور جمعی از مردم و مسئولان محلی چاه چشمه خزانه کارزان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و آرزوی دیرینه مردم ۳ روستای بخش کارزان محقق شد.

وی افزود: این خط لوله چاه به طول ۴ هزارو ۱۰۰ متر با قطر ۲۰۰ میلیمتر لوله فولادی، با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه، روستاهای قنات، چشمه خزانه، سراب کارزان را پوشش می دهد.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه جمعیت این ۳ روستا بیش از یک هزارو ۵۰۰ نفر است که در سال های گذشته تاکنون با مشکل کم آبی روبرو بوده اند، گفت: این چاه آب در هر شبانه روز بیش از یک هزارو ۷۰۰ متر مکعب آب پمپاژ می کند.

شریفی تصریح کرد: در طول سال گذشته پروژه خط انتقال آب چاه کارزان به روستاهای سراب کارزان، قنات آباد و چشمه خزانه با سرعت قابل قبولی در حال اجرا بود که خوشبختانه طبق وعده مسئولان آبفای استان در موعد مقرر به پایان رسید.

شریفی با بیان اینکه چاه آب چشمه خزانه به عمق ۸۰ متر به اتمام رسیده و با احداث این پروژه وضعیت آب شرب روستاها تا حد بسیار زیادی بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افت شدید فشار آب شرب روستاهای مذکور در فصل گرم سال، احداث چاه چشمه خزانه یکی از ضروریات بوده است، گفت: در طول ۳ سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان انجام شده ولی به‌دلیل عمق محرومیت ها آنچنان که باید و شاید نبوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار