تابناک گزارش می دهد ؛

از" احداث 7.7 کیلومتر جاده پدافندی" تا" نصب 52 هزار مترمربع سایبان در مرز مهران "

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: پروژه بهسازی و احداث جاده پدافندی چند منظوره از ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی به منظور ارتقای نظارت و کنترل میدانی بر روند برگزاری راهپیمایی اربعین و روان‌سازی تردد زائران و همچنین استفاده ترانزیتی تا قبل از اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱ 07 August 2024

 

ازبه گزارش خبرنگار تابناک ایلام ؛ سیدزاهدین چشمه خاور روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های حوزه راهداری در مسیر ایلام - مهران ، اظهار داشت:این پروژه به طول ۷.۷ کیلومتر با هدف تسهیل در عبور و مرور زائران به ویژه در پیک سفر اربعین و همچنین دسترسی سریع‌تر مقامات و یگان‌های امدادی به مرز و همچنین استفاده ترانزیتی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اعتباری بالغ بر ۳۲۶ میلیارد ریال در حال احداث می باشد.

وی افزود: جاده پدافندی ترمینال برکت به مرز شهید سلیمانی از نظر امنیتی و پدافندی نیز حائز اهمیت است و امکان دسترسی سریع‌تر نیروهای امدادی به مرز را فراهم می نماید.

از

چشمه خاور بیان داشت : این پروژه شامل عملیات خاکبرداری به میزان ۲۰ هزار مترمکعب، خاکریزی ۱۳ هزار مترمکعب، اجرای بیس ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و آسفالت بیش از ۱۲ هزار تن به همراه احداث هفت دستگاه پل بزرگ و کوچک است.

 وی با اشاره به نصب ۵۲ هزار مترمربع سایبان در سه سال گذشته در مرز مهران اشاره کرد و افزود : این سایبان ها در راستای تسهیل در تردد و ارائه خدمات مطلوب به زوار نصب گردیده است.

از

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بیان کرد: در حال انجام در پایانه مرزی مهران ۱۲ هزار متر سایبان دائمی در حال انجام است.

 وی تاکید کرد : این میزان سایه‌بان به‌صورت سازه فضایی از زمان استقرار دولت سیزدهم در مرز مهران نصب شده و تکمیل آن در دستور کار بوده است.

چشمه خاور بل اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل در پایانه مرزی مهران ،یادآور شد: ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش، ۱۰ کیلومتر ریسه مه‌پاش ،4 کیلومتر ریسه مه‌پاش پایش آماده نصب ، ۲۰۰ جت‌فن، خرید و در پایانه شهید سلیمانی تهیه و یا نصب شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته محوطه پایانه برکت پایانه خاکی بود که طی مدت ۲ ماه ۳۶ هکتار آن آسفالت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از ایجاد چهار هزار متر مربع مکان و سایبان در این پایانه برکت خبر داد و اظهار کرد: امسال یک فضای سایبانی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر نیز در محوطه پایانه برکت دست اجرا است. 

از

وی با اشاره به پروژه پل صلواتی در مسیر مهران، گفت: پل صلواتی در مسیر ارتباطی جاده ایلام - مهران با هدف رفع گره‌های ترافیکی و تسریع در تردد زوار در ایام اربعین حسینی(ع) به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه ادامه داد: پل صلواتی مهران با دهانه ۴۵ متری و حجم ۸۳۲ هزار مترمکعب خاکبرداری در محور ایلام - مهران (محدوده کنجانچم) به طول هشت کیلومتر در کمتر از ۳ ماه توسط عوامل راهداری استان احداث و زیر بار ترافیک رفت.

وی افزود: این پروژه شامل تعریض ۱۲ دستگاه پُل قبل و بعد از پُل صلواتی، احداث فونداسیون و کوله‌های پل، احداث "دستک‌ها قرنیز بتنی" و خاکبرداری، اجرای بیس و روکش باندهای تعریض شده، نصب نیوجرسی خط کشی و علائم، عملیات خاکبرداری و ساخت تیرهای فلزی و عرشه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: با بهره‌برداری از این پل و مسیر قبل و بعد آن، در اربعین سال جاری چند پیچ پرحادثه و گره ترافیکی در مسیر ایلام به مهران حذف خواهد شد.

از

وی افزود: طی سال جاری عملیات اجرایی ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح جاده‌های استان توسط پنج اکیپ در دست اجرا است که تاکنون ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر تکمیل و مابقی نیز تا قبل از ایام برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی تکمیل خواهد سد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انجام سه هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌های استان خبر داد و یادآور شد: در این بازه زمانی ۳۶ کیلومتر نیوجرسی در راه‌ها نصب شده است.

چشمه‌خاور بیان کرد: عملیات اجرایی روکش آسفالت مسیر ایوان - ۲۵ کیلومتر مسیر سومار، ایلام - مهران، محور دهلران - سپتون، دهلران - مهران و آبدانان دره شهر روکش انجام شده است.

وی یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده به طور تقریبی در سطح هر شهرستان نزدیک به ۸۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار