معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

ده بیمارستان در سطح استان آماده ارائه خدمات درمانی به زائران هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت :ده بیمارستان در سطح استان آماده ارائه خدمات درمانی به زائران کنگره عظیم اربعین حسینی هستند.
کد خبر: ۱۱۷۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷ 08 August 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ کارگر بیان داشت : همه خدماتی که در گذشته ارائه می‌شده، نظیر سوختگی، تروما، گرمازدگی، جراحی و… در این مراکز با ظرفیتی بالاتر نسبت به قبل و با حضور همان متخصصین ارائه می‌گردد.

وی افزود : ده بیمارستان در سطح استان آماده ارائه خدمات درمانی به زائران کنگره عظیم اربعین حسینی هستند و در بین آنها ۱۵ تخت به بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره)، ۱۲ تخت به بخش سی سی یو و ۱۲ تخت به بخش اورژانس بستری بیمارستان شهید مصطفی خمینی(ره)، ۶ تخت به بخش سی سی یو و ۱۲ تخت به بخش عفونی بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران به عنوان فراظرفیت ویژه ایام اربعین حسینی اخصاص داده شده است.

کارگر ادامه داد : 26 آمبولانس در ده بیمارستان استان آماده خدمت‌رسانی هستند و همچنین رئیس اورژانس کشور نیز وعده داده است تعدادی آمبولانس در این ایام برای کمک به استان اعزام کند.

وی مطرح کرد : در مورد اقلام دارویی نیز دپوی دارو و سرم در داروخانه مراکز درمانی صورت گرفته و اعلام نیاز اقلام دارویی مورد نیاز هم از تمام مراکز درمانی دریافت شده و پس از گردآوری به معاونت غذا و دارو ارسال شده است.

وی  اظهار کرد: ابلاغ چارت سامانه فرماندهی حادثه در معاونت درمان و شرح وظایف اعضا سامانه، تمرین دور میزی اعضا، برگزاری منظم جلسات کمیته اربعین معاونت درمان، برگزاری کارگاه‌های مرتبط با بحران و بلایا در تجمعات انبوه، بیماری‌های مرتبط با تب دانگی و بیماری‌های واگیر در مراکز درمانی و تمرین دورمیزی و یک سناریو با تمرکز بر اربعین در هر بیمارستان در این ایام انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام یاد آور شد : برنامه آنکال و فراخوان پرسنل تخصصی و غیرتخصصی مراکز درمانی تهیه و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت و همچنین تجهیزات سرمایه‌ای مثل دارو و لوازم پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها نیازسنجی شده و به این مراکز ارسال شد.

کارگز تاکید کرد :  تجهیز اتاق آلودگی‌زدایی در بیمارستان‌های امام حسین (ع) مهران و رازی ایلام جهت بیماری‌های عفونی که در بیمارستان مهران انجام و در بیمارستان رازی در حال انجام است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار