نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امر به معروف نیازمند فعالیت‌های سلبی و ایجابی به صورت همزمان است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم و به تناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸ 12 April 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و تأثیر امر به معروف در جامعه دینی، اظهار کرد: به دلیل فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، امت پیامبر (ص) بهترین امت لقب گرفت؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم اجرای بهتر و بیشتر این فریضه را ادامه دهیم.

 

وی افزود: شاید انجام معروف و ترک منکر توسط خودمان راحت باشد؛ اما اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر دشوارتر است؛ زیرا انجام این فرایض هزینه داشته و برای اجرای آن باید از آبرو و وقت خود هزینه کنیم، به‌گونه‌ای که گاهی مقابله‌به‌مثل و برخورد بد صورت می‌گیرد اما این موارد از تبعات اجرای این فریضه است.

 

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: هر کدام از ما باید خود را در این زمینه دغدغه مند و مسئول بدانیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را پیش بریم.

 

وی تصریح کرد: در این راستا ستاد برای هماهنگی فعالیت‌ها بوده و قرار نیست خود ستاد تمام اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه بر مساعدت دستگاه‌ها نسبت به این فریضه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در زمره بالاترین و مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است، ادارات می‌توانند مطابق قانون و از محل بودجه‌های فرهنگی، به ستاد امربه‌معروف کمک کنند.

 

امام جمعه بجنورد همچنین بر پیگیری توأمان کار فرهنگی و اقدامات قضائی در زمینه فرایض امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و بیان داشت: فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم و به تناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

 

وی در انتها گفت: در شرایطی که همه دنیا هجمه وسیعی علیه دین و ارزش‌های اسلامی را در دستور کار دارند، باید فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی متناسب داشته باشیم تا بتوانیم در برابر این هجمه مقاومت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار