موفقیت محیط بانان دامغان در شناسایی چهار گروه صیاد باز شکاری

رئیس محیط زیست شهرستان دامغان گفت: چهار گروه صیاد بازهای شکاری در دامغان در یک ماه گذشته، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
کد خبر: ۵۰۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، فرامرز اسفندیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در این دستگیری ها، هفت نفر به‌ همراه تعدادی ادوات شکار، تور و صید شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: این چهار گروه به صورت تمام حرفه ای، خطرناک و ماهر بودند که با تردد در شب و ایجاد مخفیگاه های زیرزمینی، به پهن کردن تور پرداخته و در طول روز به شکار بازها می پرداختند که دستگیری این نیروهای ماهر نشان از قدرت یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان است.

اسفندیاری تصریح کرد: حکم دادگاه دو گروه از این چهار گروه اعلام شده است که علاوه بر جریمه نقدی، به ترتیب به 12 و 15 ماه حبس محکوم شدند.

وی یادآور شد: شهرستان دامغان در یک ماه گذشته با دستگیری این چهار گروه صیاد باز شکاری، رکورد خوبی را ثبت کرده و به عنوان محیط زیست موفق شناخته شد.

رئیس محیط زیست دامغان با بیان اینکه این شهرستان در مسیر کوچ پرندگان مهاجر است، تصریح کرد: با توجه به وسیع بودن دشت های شهرستان دامغان و قرار داشتن در مسیر کوچ پرندگان، هر ساله صیادان بسیاری با پهن‌کردن تور در دشت و قراردادن صید در این تورها، بازها را به دام می اندازند.

وی به پیامدهای این شکارهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: این بازهای شکاری و یا پرندگان دیگر در تعاملات زیست محیطی نقش داشته و برای کنترل جمعیت پرندگان و چرندگان نقش به سزایی دارند که حذف آنها از طبیعت باعث برهم خوردن تعادل چرخه محیط زیست و تخریب زیست ها می شود.

اسفندیاری افزود: این پرنده‌های کمیاب در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برخی مسابقات و رقابت های تفریحی و در برخی موارد شکار حیوانات از آنها استفاده می‌کنند.

رئیس محیط زیست دامغان همچنین از دستگیری 2 شکارچی کبک خبر داد و گفت: در روزهای اخیر 2 شکارچی شمالی که با اسلحه قاچاق اقدام به شکار کبک در منطقه شکار ممنوع طزره دامغان نمودند، شکارچیان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که با شکار 12 کبک به پرداخت 24 میلیون ریال خسارت ضرر و زیان محکوم شدند.

سفید کوه آرسک، تالو شیربند و طزره سه منطقه شکار ممنوع در شهرستان دامغان است، یگان حفاظت دامغان از 14 نیرو تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار