آماده‌باش ۳۸ پایگاه اورژانس سمنان برای امدادرسانی به زائران امام رضا(ع)

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۳۸ پایگاه اورژانس با ۱۰۰ نیروی انسانی در روز طی هفته جاری برای امدادرسانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه آماده‌باش است.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ 02 September 2024
به گزارش «تابناک سمنان» به نقل از ایرنا،پژمان قرائیان افزود: اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت امام رضا (ع) و اوج سفر‌ها به مشهد مقدس و قرارگیری سمنان در مسیر زائران برای خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان آماده‌باش است.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیشترین ماموریت‌های اورژانس طی روز‌های گذشته با توجه به اوج مسافرت‌ها به ویژه به مشهد مقدس در زمینه تصادف‌ها است.
وی ادامه داد: ۲۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای، ۱۱ پایگاه شهری، یک واحد عملیاتی اتوبوس آمبولانس، سه پایگاه موتور آمبولانس، یک پایگاه اورژانس بانوان و یک پایگاه اورژانس هوایی برای خدمت‌رسانی روز‌های پیشرو در محل کار آماده به خدمت حضور دارند.
 
قرائیان تاکید کرد: هنگام وقوع تصادف‌ها، افراد از ایجاد شلوغی در صحنه پرهیز و افراد ناآشنا به مسائل امدادی نیز از اقدامات خودسر نسبت به مجروح‌ها خودداری کنند تا آسیب بیشتری مانند آسیب دیدگی نخاع برای فرد زخمی پیش نیاید.
 
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: رانندگان با رعایت اصول ایمنی و سرعت مطمئن از وقوع حوادث جبران‌ناپذیر پیشگیری کنند.
 
شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، آرادان و گرمسار زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.
 
استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) سالانه پذیرای ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است.
 
سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.
 
این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار