پس از خودکفایی در فعالیت‌های داخلی؛

کارکنان نيروگاه نكا به عرصه صدور خدمات آنالیز ارتعاشات به صنایع خارج از کشور نیز دست یافتند

متخصصان نیروگاه شهیدسلیمی نکا پس از خودکفایی در انجام عملیات آنالیز ارتعاشات و بالانس تجهیزات دوار نیروگاه، وارد عرصه صدور خدمات به صنایع داخل و خارج از کشور شدند.
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ 29 August 2024

کارکنان نيروگاه نكا به عرصه صدور خدمات آنالیز ارتعاشات به صنایع خارج از کشور نیز دست یافتند

 
به گزارش تابناک مازندران، سیدموسی نظام‌زاده معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: عملیات بالانس تجهیزات نیروگاه نکا تا سال ۱۳۹۰ با صرف هزینه‌های زیادی توسط شرکت‌های آلمانی و در ادامه متخصصان معدود شرکتهای داخلی انجام می‌شد، لذا با توجه به ظرفیت موجود علمی و تخصصی نیروی انسانی و در راستای خودکفایی و کاهش هزینه‌های نگهداری تجهیزات، نسبت به پرورش نیروی متخصص اقدام شد که از آن سال تاکنون ضمن بی‌نیاز شدن از دریافت خدمت از سایر شرکت‌ها و انجام فعالیت‌های مورد نیاز در داخل نیروگاه و دیگر نیروگاه‌های کشور، متخصصان این نیروگاه پا به عرصه صدور خدمات به خارج از کشور نهادند و عملیات آنالیز ارتعاش توربو ژنراتور نیروگاه المسیب عراق توسط کارشناس متخصص این شرکت انجام شد. 
 
در ادامه مدیر دفتر مهندسی و نظارت، ارتعاش را یکی از عوامل جدی تهدید کننده سلامت تجهیزات دوار دانست و گفت: آنالیز ارتعاش به عنوان اصلی‌ترین روش پایش وضعیت (Condition Monitoring) می باشد که با بکارگیری آن در ماشین‌های صنعتی نظیر توربین، پمپ، کمپرسور، ژنراتور، فن‌ها و... می‌توان از استهلاک تجهیزات پیش‌گیری و هزینه‌های نگهداری تجهیزات را به طور چشم‌گیری کاهش داد.
 
مرتضی سعادت ادامه داد: رایج‌ترین عامل ارتعاشی در صنایع، آنبالانسی روتور است که تنها گزینه رفع این مشکل انجام بالانس می‌باشد که بدلیل لزوم حساسیت و دقت فوق‌العاده در انجام آن به دانش فنی و تخصص نیاز دارد و خوشبختانه این توان بالقوه در این شرکت بدرستی پرورش یافت و در عرصه عمل به فعلیت رسید. 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار